Tweedehands Audi R8 kopen?
Audi R8 5.2 V10 FSI
Bouwjaar: Apr 2009Energielabel:-Km-stand: 44.001 kmGebruikersoordeel():€ 77.950,-- Benzine
- Automatisch
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 77.950,-Apr 200944.001 kmGebruikersoordeel():Autobedrijf J.C. Baarse
AALSMEER
Online sinds > 1 maand
Bewaar deze auto
Audi R8, een verrassende sportwagen
De Audi R8 is een 2-zits sportauto met middenmotor, waarmee Audi in 2007 op de markt kwam. De R8 is gebaseerd op de gelijknamige raceauto waarmee Audi vijf keer de 24-uursrace van Le Mans heeft gewonnen. De conceptversie, toen nog met de naam Le Mans Quattro, werd op de Autosalon van Parijs in 2006 aan de wereld voorgesteld. Gebouwd door de Quattro-divisie, die de fabrikant inzet voor de productie van echt hoogpresterende auto's, is zijn ontwerp geënt op de Lamborghini Gallardo en de eigen Space Frame. Het zou de bedoeling zijn dat de R8 succesvol zou kunnen concurreren met snelle sportwagens als de Porsche 911 GT, de Mercedes SL-serie en Aston Martins V8-serie. De R8 heeft de primeur de allereerste auto te zijn met koplampen met volledig LED-licht. Zesvoudig winnaar van de 24-uursrace van Le Mans, Jacky Ickx, noemde de Audi R8 de lekkerst rijdende auto voor op de weg. Sportsbild noemde het 'Auto van het Jaar' en Automobile Magazine gaf het de titel 'Auto van het Jaar 2008'.
Modellen en uitvoeringen
De eerste uitvoering van de Audi R8 had een 4,1-liter V8-motor met een vermogen van 420 pk en een maximumsnelheid van 301 km per uur. Het chassis bestaat aluminium en de auto maakt gebruik van een koppelingssysteem dat Lamborghini ook gebruikt. Ongeveer 15 procent van de onderdelen van de R8 zijn identiek aan die van de Lamborghini Gallardo. Een tweede versie kwam in 2010 beschikbaar, ditmaal met een 5,2-liter V10-motor, die een vermogen van 525 pk had en een topsnelheid van 316 km per uur op de klok zette. Top Gear magazine vond de prestaties van deze V10 goed te vergelijken met die van de Lamborghini Gallardo, de Ferrari F340 of de Porsche 911 GT. Zijn acceleratie van 0 tot 100 in slechts 3,9 seconden is ook beslist indrukwekkend. Een nog krachtiger versie is de R8 GT, die door het gebruik van koolstofvezels maar liefst 100 kg lichter is en 35 pk meer vermogen levert.
Een Audi R8 als tweedehands auto
Wie van echt sportief rijden houdt, maar de voorkeur geeft aan een cabrio, zou kunnen kiezen voor de R8 Spyder, die zowel met 4,1-liter als met 5,2-litermotor wordt geleverd. De R8 V12 TDI Concept is de dieselversie van de R8, uitgerust met een 6,0-liter V12 TDI motor die tegen de 500 pk vermogen kan produceren. Wie op zoek is naar een uiterst verzamelwaardig exemplaar, zou op zoek moeten gaan naar de V8 Limited Edition, waarvan er sinds 2011 slechts 100 zijn geproduceerd. Dat voor een dergelijke tweedehands auto een klein vermogen nodig zal zijn, is niet verbazingwekkend. Het R8 e-tron prototype werd in 2011 onthuld. Deze elektrische versie van de Audi R8 zou vanaf 2015 in productie moeten komen en worden voorzien van vier synchrone elektromotoren van elk 53 kWh. Productie van dit model werd een tijd uitgesteld vanwege de te lage actieradius van de toenmalige batterijen. Op dit moment wordt hij wel geproduceerd, maar alleen op aanvraag.