Tweedehands BMW 3-serie (alle) kopen?
BMW 320 3-serie 320i Executive Modern Line | NL-Auto | Nav
Bouwjaar: Apr 2012Energielabel:-Km-stand: 187.510 kmGebruikersoordeel():€ 12.955,-- Benzine
- Automatisch
BOVAG GarantieNAP-CheckHet NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 12.955,-Apr 2012187.510 kmGebruikersoordeel():Autobedrijf B. de Pijper
MAARSSEN
Online sinds 1 week
Bewaar deze auto
BMW 3-serie: succesvolle middenklasser
De BMW 3-serie wordt ook wel het succesmodel van BMW genoemd. Deze middenklasser verscheen in 1975 voor het eerst op de markt. Een occasion van dit model is verkrijgbaar als coupé, sedan, cabrio of touring. Concurrenten van deze exclusieve auto zijn onder meer de Mercedes C-Klasse, de VW Passat en de Audi A4. Desondanks lijken maar weinig merken in de buurt te komen van het succes van dit model van de Duitse autofabrikant. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat te maken met de variatie aan modellen die deze serie heeft geleverd. Autoliefhebbers die op zoek zijn naar een sportieve middenklasser, kunnen met een tweedehands auto van de 3-serie prima uit de voeten.
De verschillende generaties van de BMW 3-serie
Van dit model BWM zijn verschillende generaties leverbaar. De eerste generatie rolde in 1975 van de band en deze wagens werden alle geleverd met benzinemotoren. De E21 leek op de BMW 5-serie, maar was wel een slag kleiner. In 1982 introduceerde BWM de tweede generatie, de E30. Dit model was leverbaar als tweedeurs, vierdeurs en Baur TC, een soort cabriolet met dakpaneel dat uitneembaar is. De derde, vierde en vijfde generaties volgden in 1990, 1998 en 2005. Opvallend aan de derde generatie, de E36, was vooral de ruimte die er was voor vier volwassenen.
De eerste facelift van deze BWM-serie was in 1991 bij de E46. Dit is misschien ook wel het meest succesvolle model. Alleen al in 2002 werden er wereldwijd ruim 560.000 exemplaren van verkocht. De E90 uit de vijfde generatie was een stuk groter dan al zijn voorgangers, maar tegelijkertijd een stuk lichter. De laatste generatie van deze BMW 3-serie deed zijn intrede in 2012. Dit was de F30. Dit model blonk vooral uit in zuinigheid.
De mechanische verfijning en motoren van de BMW 3-serie
Het maakt niet uit welke type iemand aanschaft uit deze serie, de BMW blinkt altijd uit in mechanische verfijning. Werd de eerste 3-serie alleen nog geleverd met benzinemotoren, bij de levering van de tweede 3-serie deed ook de dieselmotor zijn intrede. Elk willekeurig motortype doet zijn werk, zeker als de occasion op de juiste wijze is onderhouden. Een 3-serie met een origineel onderstel is altijd een genot om in te rijden. Dit type BMW is ook als tweedehands wagen een voertuig om geruime tijd plezier aan te beleven.
Tweedehands auto voordelig aanschaffen
Als men besluit om een tweedehands occasion uit de BMW 3-serie aan te schaffen, dan helpt het om op een aantal zaken te letten. Als er gekozen wordt voor een ouder model, is het belangrijk de auto zorgvuldig en structureel te onderhouden. Hoewel de oudere modellen een stuk betaalbaarder zijn dan de nieuwere modellen, is onderhoud zeer belangrijk. Bij de aankoop van een gebruikte 3-serie van BMW, is het ook verstandig rekening te houden met de soms beperkte zitruimte achterin. Dit is de laatste jaren wel verbeterd. Zoals een BMW stuurt, schakelt en aanvoelt, dat zal voor een echte BMW-liefhebber echter veel belangrijker zijn.