Tweedehands Honda kopen?
Honda Civic 1.4 Elegance
Bouwjaar: Mrt 2016Energielabel:-Km-stand: 96.403 kmGebruikersoordeel():€ 12.900,-- Benzine
- Handgeschakeld
BOVAG GarantieNAP-CheckHet NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 12.900,-Mrt 201696.403 kmGebruikersoordeel():Epskamp Auto Deal
VOORSCHOTEN
Online sinds > 1 maand
Bewaar deze auto
Honda, een succesverhaal uit het land van de Rijzende Zon
De Japanner Soichiri Honda was altijd al een autoliefhebber en besteedde veel tijd in zijn eigen werkplaats aan het opwaarderen van raceauto's die hij zelf bestuurde. In 1937 richtte hij Tōkai Seiki op en kreeg na vallen en opstaan een order van Toyota om zuigerringen te leveren. In die tijd ontwikkelde hij productieprocessen die kwaliteit konden garanderen, zelfs met ongeschoolde medewerkers. Tijdens de oorlog produceerde de fabriek propellers voor de Japanse luchtmacht en marine. Na de oorlog verkocht hij zijn fabriek en richtte Honda Motor Company op en begon met de productie van motorfietsen, in eerste instantie nog geen eigen ontwerp. In 1963 verscheen met de T360 mini-pick-uptruck de allereerste auto van zijn naam, die met zijn inline motor van 30 pk een snelheid van 100 km per uur bereikte. In 1963 kwam een kleine sportwagen op de markt, die gebruik maakte van een motor die ontworpen was door technici die ook motorfietsen ontwikkelden. Deze S500 was een 2-zits convertible die met zijn gewicht van 680 kg 130 km per uur kon halen.
Innovatieve en commerciële successen
Aan de basis van de commerciële en innovatieve successen van Honda stond hun kijk op de wereld. Een visie die de hele wereld als klant ziet en een Research & Development-afdeling dat niet vanuit een centrale locatie, maar juist decentraal werkt. Daarmee konden ze beter inspelen op vragen uit de lokale markten. Honda is nu een van de meest succesvolle autofabrikanten ter wereld. Wie geïnteresseerd is in de oudere modellen, zou op de markt voor occasions op zoek kunnen gaan naar de Prelude, die vanaf 1978 tot 2001 in verschillende uitvoeringen is gebouwd. Deze 2-deurs sportcoupé was de eerste auto van dit merk dat een schuifdak had en werd op de AutoRai van Amsterdam in 1979 voor het eerst aan de wereld getoond. Zijn 1,6-liter 8-cilindermotor leverde 80 pk. De verkoop viel wat tegen, vergeleken met andere auto's van hetzelfde merk, maar al met al zijn er van alle generaties Prelude toch meer dan 800.000 verkocht.
Een Honda als tweedehands auto
De Prelude, net zoals andere populaire modellen als de Accord, de Civic en de Jazz, zijn in vele uitvoeringen geproduceerd en het aanbod als tweedehands auto is goed te noemen. De Civic, een van de succesvolste modellen, is in negen generaties geproduceerd vanaf 1972. Momenteel is een tiende generatie in ontwikkeling, met nog onbekende specificaties. Populair is ook de Jazz, die ook bekend staat onder de naam Fit, een vijfdeurs hatchback met meer ruimte dan zijn afmetingen doen vermoeden. De Jazz is ook leverbaar in een hybride versie. Wie meer interesse heeft in een nieuwer model en milieuvriendelijker wil rijden, zou kunnen kiezen voor de hybride Insight, die als 2-zits model in 1999 werd geïntroduceerd en in 2009 als vijfdeurs model op de markt kwam. De elektromotor zit vast aan de verbrandingsmotor en ondersteunt deze in zijn functie, wat bij een vergelijkbare hybride auto als de Toyota Prius niet het geval is.