Tweedehands Suzuki Vitara kopen?
Suzuki Vitara 1.4 Stijl Turbo Boosterjet Airco/L.m.velgen/Naviga
Bouwjaar: Aug 2020Energielabel:-Km-stand: 19.998 kmGebruikersoordeel():€ 25.950,-- Benzine
- Handgeschakeld
BOVAG GarantieTot 12 maanden na aankoop worden gebreken kosteloos hersteld*.
Onpartijdige Hulp bij Klachten in geval van onenigheid over de uitvoering en uitleg van de BOVAG Garantie en BOVAG Algemene Voorwaarden.
Toegang tot de Geschillencommissie (indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing).
Nakomingsgarantie: als de Geschillencommissie een bindende uitspraak doet in een zaak, dan staat BOVAG, binnen grenzen, garant voor nakoming van die uitspraak.
De voorwaarden zijn afgestemd met de ANWB en Consumentenbond.
* Zie www.bovag.nl/garantie voor de voorwaarden€ 25.950,-Aug 202019.998 kmGebruikersoordeel():Pijnappel Automobielen B.V.
Apeldoorn
Online sinds > 1 maand
Bewaar deze auto
Suzuki Vitara: bekend als Sidekick
De Suzuki Vitara is een compacte Sports Utility Vehicle (SUV), vanaf 1988 geproduceerd door Suzuki. Het was in de Verenigde Staten ook bekend als Sidekick (1988-1998), en vanaf 1999 als Vitara in de Verenigde Staten, West-Europa, Bolivia, Ecuador, de Filippijnen, Hong Kong en Taiwan, terwijl het in het Verenigd Koninkrijk, Oost-Europa, India, het Caribisch gebied, Zuid-Afrika, Iran, Chili, Canada en Australië de Grand Vitara werd genoemd. De Noord-Amerikaanse versie werd geproduceerd uit een samenwerking tussen Suzuki en General Motors, bekend als CAMI. Het voertuig was een vervolg op de populaire sj413 en Samurai. De constructie was gebaseerd op de Lada Niva. De Sidekick werd verkocht in versies versies zoals de Geo Tracker (Chevrolet Tracker na 1998) in de Verenigde Staten, en de GMC Tracker, Chevrolet Tracker, Asuna Sunrunner en Pontiac Sunrunner in Canada. Ook werd hij verkocht als Santana 300 en 350 in Spanje.
Eerste generatie
Voor het eerst geïntroduceerd als de Escudo op de Japanse in juli 1988, werd de Noord-Amerikaanse Sidekick beschikbaar als een cabriolet met een krachtiger vierwielaandrijving, een 80 pk (60 kW) 1,6 liter met 8 kleppen en een viercilindermotor. In 1991 kwam er een vijfdeurs Sidekick met een verlengde wielbasis op de markt en het daaropvolgend jaar een 95 pk (71 kW), 1,6 liter en 16 kleppen Suzuki G16a motor. De originele Sidekick werd in 1996 bijgewerkt met een nieuwe Sport-versie, verkrijgbaar met 120 pk (89 kW), 1,8 liter 16-kleps viercilinder Suzuki J18 motor. De Sport had ook dubbele airbags en 16 inch lichtmetalen velgen.
Tweede generatie
De tweede generatie Grand Vitara werd gebouwd van 1998 tot 2006 en was een iets grotere, duurdere en krachtigere versie van de Suzuki Vitara vijfdeurs wagen. Hij onderging een facelift in 2002 en opnieuw in 2004. Een nieuwe versie werd in Noord-Amerika verkocht door General Motors onder de naam Chevrolet Tracker. In Chili is de vijfdeurs Grand Vitara bekend als de Grand Nomade. Alle Noord-Amerikaanse modellen werden gebouwd op CAMI Automotive in Ingersoll, Ontario, terwijl de Noord-Amerikaanse Grote Vitara in Japan als de Suzuki Vitara werd gebouwd. In India wordt het verkocht door Suzuki's Indiase dochteronderneming Maruti Suzuki. Het 2001 model Suzuki Grand Vitara wordt standaard geleverd als een 2.0 liter 4WD voertuig in Nieuw-Zeeland. Vanaf 2005 wordtde Grand Vitara in Ecuador verkocht door Chevrolet, maar het draagt wel nog steeds de Suzuki badges.
Derde generatie
De tweede generatie werd in het najaar van 2005 vervangen door een nieuw voertuig, met gebruikmaking van enkele onderdelen van het GM Theta-platform, en is gebouwd in Japan. De 2006 Escudo werd ontwikkeld door veel van dezelfde Suzuki-ingenieurs die ook de Theta hadden ontwikkeld. Toch moet het niet worden beschouwd als een Theta-voertuig. Met name het gebruik van een in de lengterichting geplaatste motor en achterwielaandrijving met een 103,9 inch wielbasis maken dat het verschilt met alle andere Theta-voertuigen die een dwars geplaatste motor hebben en voorwielaandrijving. Daar het voertuig hoog aangeschreven staat vanwege zijn offroad mogelijkheden, is het niet verwonderlijk dat de Suzuki Vitara uitermate populair is. Dit, en het feit dat het één van de zeer weinige SUV's is ook als praktische gezinsauto fungeren, maken de aankoop van zelfs een tweedehands auto een waardevolle aanwinst.