Opties
Informatie van de verkoper
Niets leuker dan met een veel te grote auto door een veel te klein straatje te rijden. Dat je voorbijgangers met haarbanden en sandalen dan ziet schuimbekken van haat, om zich vervolgens te verslikken in hun andijvie-smoothies wanneer ze zich realiseren wat er aan de hand is. Want er komt geen geluid uit je auto. Je rolt elektrisch langs hen heen, nog vriendelijker voor de luchtkwaliteit dan de Daihatsu Cuore die achter je pruttelt. Het heeft iets zoets en surreëels om tegelijkertijd afschuw en bewondering te oogsten.
Los daarvan is het sowieso plezierig om je in de Cayenne S E-Hybrid door de stad te verplaatsen. We drukken bij het binnenrijden van de bebouwde kom steevast op de E-Power-knop waarmee de auto in principe alles elektrisch doet, tot z’n accu’s bijna leeg zijn. Er ontstaat een weerstand in het gaspedaal die zorgt dat je niet per ongeluk de verbrandingsmotor aanspreekt. In de praktijk kun je zo een tijdlang in alle stilte voort zoeven; tussen de 18 en 36 kilometer, zegt Porsche, en we kwamen inderdaad steeds iets verder dan twintig kilometer. Ruim voldoende voor je lokale boodschappenritjes.
Op de snelweg drukken we op E-Charge, waarmee het bescheiden accupakket van 10,8 kWh in een mum van tijd weer is bijgeladen. Om vervolgens het dorp van onze eindbestemming elektrisch binnen te rijden. Hang je ‘m aan een doorsnee stopcontact, dan zijn de accu’s ook binnen een uur of wat weer vol. Dit concept werkt, en het werkt goed. Grote SUV’s zijn bij uitstek geschikt als plug-in hybride, want er is veel ruimte voor accu’s, zwaar zijn ze toch al en ze profiteren maximaal van elektrisch rijden bij lage snelheden: dat is immers het moment dat hun benzinemotor zo’n beetje het belabberdste rendement haalt van alle hedendaagse personenauto’s.
Genoeg geneuzeld: we willen weten of deze Cayenne zich nog als een echte Porsche kan gedragen. We drukken daarom op Sport Plus en spreken de 333 pk van de 3,0-liter supercharged V6 maximaal aan. Bijgestaan door de elektromotor (95 pk) herontdekt de Cayenne z’n sportieve genen en knalt ie in een noodtempo naar smerige snelheden, begeleid door een rauwe brul.
Meer informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 2014
Technische informatie
Koppel: 440 Nm
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 80 liter
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 243 km/u
Accu laden: 3.6 kW
Maten
Lengte: 486 cm
Wielbasis: 290 cm
Gewichten
Laadvermogen: 725 kg
GVW: 3.050 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Standaard luxor beige
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,4 l/100km (1 op 29,4)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 20,8 kWh/100km
Fijnstofuitstoot: 0,8 mg/km
Energielabel: A
Staat
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 446 - € 488 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur & Comfort
Veiligheid
Overig
Los daarvan is het sowieso plezierig om je in de Cayenne S E-Hybrid door de stad te verplaatsen. We drukken bij het binnenrijden van de bebouwde kom steevast op de E-Power-knop waarmee de auto in principe alles elektrisch doet, tot z’n accu’s bijna leeg zijn. Er ontstaat een weerstand in het gaspedaal die zorgt dat je niet per ongeluk de verbrandingsmotor aanspreekt. In de praktijk kun je zo een tijdlang in alle stilte voort zoeven; tussen de 18 en 36 kilometer, zegt Porsche, en we kwamen inderdaad steeds iets verder dan twintig kilometer. Ruim voldoende voor je lokale boodschappenritjes.
Op de snelweg drukken we op E-Charge, waarmee het bescheiden accupakket van 10,8 kWh in een mum van tijd weer is bijgeladen. Om vervolgens het dorp van onze eindbestemming elektrisch binnen te rijden. Hang je ‘m aan een doorsnee stopcontact, dan zijn de accu’s ook binnen een uur of wat weer vol. Dit concept werkt, en het werkt goed. Grote SUV’s zijn bij uitstek geschikt als plug-in hybride, want er is veel ruimte voor accu’s, zwaar zijn ze toch al en ze profiteren maximaal van elektrisch rijden bij lage snelheden: dat is immers het moment dat hun benzinemotor zo’n beetje het belabberdste rendement haalt van alle hedendaagse personenauto’s.
Genoeg geneuzeld: we willen weten of deze Cayenne zich nog als een echte Porsche kan gedragen. We drukken daarom op Sport Plus en spreken de 333 pk van de 3,0-liter supercharged V6 maximaal aan. Bijgestaan door de elektromotor (95 pk) herontdekt de Cayenne z’n sportieve genen en knalt ie in een noodtempo naar smerige snelheden, begeleid door een rauwe brul.
Meer informatie
Algemene informatie
Modeljaar: 2014
Technische informatie
Koppel: 440 Nm
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 80 liter
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 243 km/u
Accu laden: 3.6 kW
Maten
Lengte: 486 cm
Wielbasis: 290 cm
Gewichten
Laadvermogen: 725 kg
GVW: 3.050 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Standaard luxor beige
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,4 l/100km (1 op 29,4)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 20,8 kWh/100km
Fijnstofuitstoot: 0,8 mg/km
Energielabel: A
Staat
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 446 - € 488 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- 19 inch Cayenne Turbo wiel (U00)
- buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- koplampen adaptief
- koplampreiniging
- ruitensproeiers verwarmbaar
Infotainment
- Bluetooth telefoonvoorbereiding
Interieur & Comfort
- Stoelverwarming voor en achter (4A4)
- armsteun voor
- elektrische ramen voor en achter
- elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Veiligheid
- alarm klasse 1(startblokkering)
- hoofd airbag(s) achter
- hoofd airbag(s) voor
Overig
- oplaadmogelijkheid
- Porsche Active Suspension Management (PASM) (1BH)
- Wettelijke garantie
- Zelfdimmende buiten-en binnenspiegel (PA1)