Opties
Informatie van de verkoper
De Lotus Evora
In 2008 werd een prachtige sportwagen gelanceerd, met de hand gebouwd in Engeland, ontwikkeld onder de projectnaam Project Eagle, beter bekend als de Type 122.
Het was een langverwachte en broodnodige GT-auto met een luxer gevoel, precies zoals Chapman wilde dat de richting van Lotus modellen. Een mix van avant-gardistische styling en ingenieuze techniek van Lotus-auto's. De Evora deelt de gebonden aluminiumtechnologie die als pionier in de originele Elise werd gepionierd, maar werd gebouwd in drie onafhankelijke modules, bestaande uit een centrale kuip en secties voor voor en achter.
De Evora heeft een sportgerichte ophanging, waarbij gebruik wordt gemaakt van draagarmen die net zo licht zijn als die van de Elise, maar twee keer zo stijf. Ondanks dat ze langer, breder, en laten we zeggen, een tikje zwaarder zijn dan de Elise.
Dit specifieke model profiteert van de 2+0-opstelling, samen met cruise control en airconditioning. De kers op de taart, een handgeschakelde versnellingsbak. Uitgerust met de volledig kogelvrije en prachtige vermogensafgifte van de VVT-I dohc, 3.5 V6 afkomstig van Toyota die je 280 pk geeft, meer dan 240 km/u en een 0 -100 km/u van onder de 5 seconden.
Het interieur weerspiegelt de lijnen van het exterieur met een zwevende console in het midden van het dashboard, en de leren band die als een hoepel vanaf het dashboard rond de deuren en de zijkanten van de cabine en over de stoelen loopt.
De Evora is duidelijk een meer ergonomisch gerichte auto en biedt de meest comfortabele cabine die Lotus ooit heeft geproduceerd. Dat maakt dat het veel gemakkelijker is om in en uit te stappen dan een Elise.
Op de goede weg, dat wil zeggen een kronkelende, lege weg, zijn maar heel weinig auto's van welke prijsklasse dan ook zo leuk.
Wat in de eerste plaats opvalt, is de rijkwaliteit. Onze Lotus-ingenieurs zeggen dat de Evora werd vergeleken met Jaguars voor soepelheid, wat te zien is. Dan komt de besturing: scherp, direct en responsief, waardoor u, de bestuurder, de weg voelt zoals geen enkele andere auto met elektrische ondersteuning dat kan. U zult een heel lange weg moeten afleggen voordat u een auto vindt die beter handelt, ongeacht de prijs. Het chassis is strak en ook heerlijk uitgebalanceerd.
Deze auto is voorzien van een aantal uitstekende opties, zoals:
Rode Remcapilers
Zwarte legeringen
Sport knop
Sportuitlaat
Zwart lederen Recaro-stoelen
Lage kilometerstand
Neem vandaag nog contact op met het verkoopteam om uw proefrit te boeken!
The Lotus Evora
A stunning sports car hand built in Britain, developed under the project name Project Eagle, or better known as the Type 122 - was launched 2008.
It was a long awaited and much needed GT car with more luxurious feel, just as Chapman wanted the direction of Lotus to be heading. A blend of avant-garde styling and ingenious engineering from Lotus cars, the Evora shares the bonded aluminium technology pioneered in the original Elise, but was built in three independent modules comprising a central tub and sections for front and rear.
The Evora has a sports-orientated suspension set-up, employing wishbones that are just as light as those equipped on the Elise but twice as stiff, despite being longer, wider and a shall we say a touch heavier then the Elise it very much has the Lotus handling characteristics.
This particular model benefits from the 2+0 set up, along with cruise control and aircon, the cherry on the cake, a manual gearbox. Equipped with the completely bullet proof and beautiful power delivery of the VVT-I dohc, 3.5 V6 sourced from Toyota giving you 280 BHP, capable over well over 240 KPH and a sub 5 seconds 0 -100 KPH.
The interior echoes lines of the exterior with a floating centre dash console, and the leather band running as a hoop from the dash right around the doors, cabin sides and across the seats.
The Evora is clearly a more ergonomically focused car and offers the most comfortable cabin Lotus had ever produced and is far easier to get in and out of then an Elise.
If you love driving and the sensory thrills of sports cars, the Evora must be on your shortlist. It’s the physical feedback it gives that makes it so special, together with direction-changing qualities worthy of a prima ballerina. On the right road, that is, a twisting, empty one, very few cars of any price bracket are as much fun.
What strikes you will first be the ride quality. Our Lotus engineers say the Evora was benchmarked against Jaguars for smoothness and it shows. Then comes the steering: sharp, direct and responsive, allowing you, the driver to feel the road in a way no other power-assisted car can. You’ll need to go a very long way before you find a car that handles better, regardless of price point. The chassis is taut and wonderfully balanced, too.
This car has been equipped with some excellent options, such as:
Red Brake Capilers
Black Alloys
Sports Button
Sports Exhaust
Black Leather Recaro Seats
Low Mileage
Reach out to the sales team today to book your test drive!
Bedrijfsinformatie
Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl.
Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Meer informatie
Modelreeks: apr. 2009 - jan. 2015
Koppel: 342 Nm
Wielbasis: 258 cm
Acceleratie (0-100): 5,1 s
Topsnelheid: 261 km/u
Energielabel: F
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 695 afleverkosten.
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
In 2008 werd een prachtige sportwagen gelanceerd, met de hand gebouwd in Engeland, ontwikkeld onder de projectnaam Project Eagle, beter bekend als de Type 122.
Het was een langverwachte en broodnodige GT-auto met een luxer gevoel, precies zoals Chapman wilde dat de richting van Lotus modellen. Een mix van avant-gardistische styling en ingenieuze techniek van Lotus-auto's. De Evora deelt de gebonden aluminiumtechnologie die als pionier in de originele Elise werd gepionierd, maar werd gebouwd in drie onafhankelijke modules, bestaande uit een centrale kuip en secties voor voor en achter.
De Evora heeft een sportgerichte ophanging, waarbij gebruik wordt gemaakt van draagarmen die net zo licht zijn als die van de Elise, maar twee keer zo stijf. Ondanks dat ze langer, breder, en laten we zeggen, een tikje zwaarder zijn dan de Elise.
Dit specifieke model profiteert van de 2+0-opstelling, samen met cruise control en airconditioning. De kers op de taart, een handgeschakelde versnellingsbak. Uitgerust met de volledig kogelvrije en prachtige vermogensafgifte van de VVT-I dohc, 3.5 V6 afkomstig van Toyota die je 280 pk geeft, meer dan 240 km/u en een 0 -100 km/u van onder de 5 seconden.
Het interieur weerspiegelt de lijnen van het exterieur met een zwevende console in het midden van het dashboard, en de leren band die als een hoepel vanaf het dashboard rond de deuren en de zijkanten van de cabine en over de stoelen loopt.
De Evora is duidelijk een meer ergonomisch gerichte auto en biedt de meest comfortabele cabine die Lotus ooit heeft geproduceerd. Dat maakt dat het veel gemakkelijker is om in en uit te stappen dan een Elise.
Op de goede weg, dat wil zeggen een kronkelende, lege weg, zijn maar heel weinig auto's van welke prijsklasse dan ook zo leuk.
Wat in de eerste plaats opvalt, is de rijkwaliteit. Onze Lotus-ingenieurs zeggen dat de Evora werd vergeleken met Jaguars voor soepelheid, wat te zien is. Dan komt de besturing: scherp, direct en responsief, waardoor u, de bestuurder, de weg voelt zoals geen enkele andere auto met elektrische ondersteuning dat kan. U zult een heel lange weg moeten afleggen voordat u een auto vindt die beter handelt, ongeacht de prijs. Het chassis is strak en ook heerlijk uitgebalanceerd.
Deze auto is voorzien van een aantal uitstekende opties, zoals:
Rode Remcapilers
Zwarte legeringen
Sport knop
Sportuitlaat
Zwart lederen Recaro-stoelen
Lage kilometerstand
Neem vandaag nog contact op met het verkoopteam om uw proefrit te boeken!
The Lotus Evora
A stunning sports car hand built in Britain, developed under the project name Project Eagle, or better known as the Type 122 - was launched 2008.
It was a long awaited and much needed GT car with more luxurious feel, just as Chapman wanted the direction of Lotus to be heading. A blend of avant-garde styling and ingenious engineering from Lotus cars, the Evora shares the bonded aluminium technology pioneered in the original Elise, but was built in three independent modules comprising a central tub and sections for front and rear.
The Evora has a sports-orientated suspension set-up, employing wishbones that are just as light as those equipped on the Elise but twice as stiff, despite being longer, wider and a shall we say a touch heavier then the Elise it very much has the Lotus handling characteristics.
This particular model benefits from the 2+0 set up, along with cruise control and aircon, the cherry on the cake, a manual gearbox. Equipped with the completely bullet proof and beautiful power delivery of the VVT-I dohc, 3.5 V6 sourced from Toyota giving you 280 BHP, capable over well over 240 KPH and a sub 5 seconds 0 -100 KPH.
The interior echoes lines of the exterior with a floating centre dash console, and the leather band running as a hoop from the dash right around the doors, cabin sides and across the seats.
The Evora is clearly a more ergonomically focused car and offers the most comfortable cabin Lotus had ever produced and is far easier to get in and out of then an Elise.
If you love driving and the sensory thrills of sports cars, the Evora must be on your shortlist. It’s the physical feedback it gives that makes it so special, together with direction-changing qualities worthy of a prima ballerina. On the right road, that is, a twisting, empty one, very few cars of any price bracket are as much fun.
What strikes you will first be the ride quality. Our Lotus engineers say the Evora was benchmarked against Jaguars for smoothness and it shows. Then comes the steering: sharp, direct and responsive, allowing you, the driver to feel the road in a way no other power-assisted car can. You’ll need to go a very long way before you find a car that handles better, regardless of price point. The chassis is taut and wonderfully balanced, too.
This car has been equipped with some excellent options, such as:
Red Brake Capilers
Black Alloys
Sports Button
Sports Exhaust
Black Leather Recaro Seats
Low Mileage
Reach out to the sales team today to book your test drive!
Bedrijfsinformatie
Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl.
Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.
Meer informatie
Modelreeks: apr. 2009 - jan. 2015
Koppel: 342 Nm
Wielbasis: 258 cm
Acceleratie (0-100): 5,1 s
Topsnelheid: 261 km/u
Energielabel: F
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 695 afleverkosten.
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Elektronische remkrachtverdeling
- koplampreiniging
- Sperdifferentieel
- Warmtewerende voorruit
Infotainment
- Multimedia-voorbereiding
Interieur
- Lederen versnellingspook
- Sportstuur
- Stuur verstelbaar