Opties
Informatie van de verkoper
Maserati GranCabrio Sport Grigio Alfieri
Het grootste verschil tussen Maserati en de Picasso’s van deze wereld? Eerstgenoemde durft het aan om zijn kunstwerken na verloop van tijd aan te passen. En zo werd het meesterlijke design van de alom geprezen GranCabrio in 2018 nóg mooier. Sinds de facelift vormt de toevoeging ‘Sport’ de basis in een verder uitgedunde ‘Gran’ aanbod. Voor minder doe je het ook niet wanneer je de schoonheid van dit exemplaar onder ogen bent gekomen: met amper 9.500 km op de klok is onze Maserati GranCabrio 4.7 Sport niet of nauwelijks van nieuw te onderscheiden. En dan heeft hij zijn kleurstelling ook nog eens mee: een schitterende middenkleur grijs lak in combinatie met vuurrood leder. Vurig is tevens de aandrijflijn: sinds de modificatie heeft de magisch klinkende V8 een output van maar liefst 460 pk. Een auto voor de kunstliefhebbers dus, op audio én visueel gebied…
Design
Kritisch als de meeste kunstenaars op zichzelf zijn, weten ze altijd wel iets te benoemen dat beter had gekund bij de creatie van hun werken. Ook Maserati zag ruimte voor verbetering bij het ontwerp van de GranTurismo en diens dakloze versie. De knap geëvolueerde GranCabrio Sport is sinds 2018 te herkennen aan een andere styling van de bumpers en grille die voortaan hoekiger van vorm is en wordt bijgestaan door grote luchtinlaten. Ook de indeling van de koplampen veranderde subtiel en de ‘diffusor’ achter heeft meer MC-trekjes – afgeleid van de autosporttak van Maserati. Geen Sport versie zonder aangedikte sideskirts uiteraard. Behalve sportief, is onze drietand ongelooflijk stijlvol. Uiteraard heeft de tijdloze Grigio Alfieri carrosserie hier een belangrijk aandeel in. Verder valt de combinatie tussen chromen delen en donkere exterieurdetails op: de glimmende grillerand en dito strip op de achterklep wijken bijvoorbeeld af van de zwarte kap, raamlijsten, cooling slots in de voorschermen en satijnglans portiergrepen. Dit houdt het samenspel tussen stijl en sportiviteit perfect in balans. Ook de schitterende 20 inch dubbele 5-spaakvelgen hebben een antracietkleurige finish. Des te meer vallen de Rosso remklauwen erachter op…
Uitrusting
Hoe ‘Gran’ de esthetica van het Maserati exterieur ook is, de grootste verrassing van onze 2+2 convertible zit ‘m waarschijnlijk aan de binnenkant: Rosso leder voert met gemak de boventoon en wordt hier en daar op smaakvolle wijze onderbroken door Nero delen + contraststiksels en een exclusieve carbon interieurtrim. Onder andere de strips op het dashboard en de portieren, plus daarnaast de automaatpook zijn gemaakt van dit peperdure, lichtgewicht materiaalsoort. Het grote navigatie- en entertainmentscherm duidt op vernieuwing. Maar er is ook ruimte voor traditie aan boord van de GranCabrio Sport: de geperforeerde aluminium sportpedalen en blauwe tellers in het – hoofdzakelijk – analoge instrumentarium zijn typisch Maserati. Bovendien is de allround conditie net zo subliem als het uitrustingsniveau: Bose audio, spraakbesturing, elektrisch bedienbare comfortstoelen inclusief verwarming en memoryfunctie; het is allemaal onderdeel van het (pret)pakket.
Techniek
Maar waar je pas écht goed voor wilt gaan zitten is de stem van de 8-cilinder voorin deze magisch mooie Trident. De inhoud van 4,7 liter is verantwoordelijk voor een vermogenswinst van 20 pk ten opzichte van het origineel, waarmee het totaal uitkomt op 460 pk. Van turbo’s moet de Ferrari Maserati V8 niets weten; koelbloedig halen de Italianen al deze power geheel op eigen kracht. En dat is te horen: het is een genot om naar de melodramatische GranCabrio tune te luisteren. Op die manier klinkt de 0-100 km h sprint nóg sneller dan de 5 seconden die de makers beloven. Pas bij 288 km h begint de aarzeling, of al dit geweld niet té heftig is voor de liefhebber die zijn of haar wilde haren nog lang niet kwijt wil. Letterlijk, want wie met dit beeldschone meesterwerk onderweg is, heeft de eeuwige jeugd…
Exportprijs 119.000,-
1e eigenaar 1e registratie in Duitsland.
Het betreft hier een consignatie verkoop.
Inruil is in beperkte mate mogelijk. Vraag naar de mogelijkheden.
Keuring: uiteraard is elke keuring toegestaan, waardoor met 100% zekerheid tot aanschaf kan worden over gegaan. Ook aansluitend op een proefrit mogelijk.
Financiering: financial lease mogelijk. Wij werken nauw samen met erkende leasepartijen en adviseren u graag.
Verzekering: desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat.
Met hartelijke groet,
Jeroen Gilles en Bas Brinkmann
Vehikel.
0031 655708893
Garantie: aanvullende garantie in overleg mogelijk
Opties en accessoires
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airconditioning, automatisch 4 zone
- Navigatiesysteem
- Navigatiesysteem Full Map
- Bluetooth carkit
- Lederen bekleding
- Open dak, electro-hydraulisch (bij stoffen dak)
- ESP
- Elektrische ramen voor
Het grootste verschil tussen Maserati en de Picasso’s van deze wereld? Eerstgenoemde durft het aan om zijn kunstwerken na verloop van tijd aan te passen. En zo werd het meesterlijke design van de alom geprezen GranCabrio in 2018 nóg mooier. Sinds de facelift vormt de toevoeging ‘Sport’ de basis in een verder uitgedunde ‘Gran’ aanbod. Voor minder doe je het ook niet wanneer je de schoonheid van dit exemplaar onder ogen bent gekomen: met amper 9.500 km op de klok is onze Maserati GranCabrio 4.7 Sport niet of nauwelijks van nieuw te onderscheiden. En dan heeft hij zijn kleurstelling ook nog eens mee: een schitterende middenkleur grijs lak in combinatie met vuurrood leder. Vurig is tevens de aandrijflijn: sinds de modificatie heeft de magisch klinkende V8 een output van maar liefst 460 pk. Een auto voor de kunstliefhebbers dus, op audio én visueel gebied…
Design
Kritisch als de meeste kunstenaars op zichzelf zijn, weten ze altijd wel iets te benoemen dat beter had gekund bij de creatie van hun werken. Ook Maserati zag ruimte voor verbetering bij het ontwerp van de GranTurismo en diens dakloze versie. De knap geëvolueerde GranCabrio Sport is sinds 2018 te herkennen aan een andere styling van de bumpers en grille die voortaan hoekiger van vorm is en wordt bijgestaan door grote luchtinlaten. Ook de indeling van de koplampen veranderde subtiel en de ‘diffusor’ achter heeft meer MC-trekjes – afgeleid van de autosporttak van Maserati. Geen Sport versie zonder aangedikte sideskirts uiteraard. Behalve sportief, is onze drietand ongelooflijk stijlvol. Uiteraard heeft de tijdloze Grigio Alfieri carrosserie hier een belangrijk aandeel in. Verder valt de combinatie tussen chromen delen en donkere exterieurdetails op: de glimmende grillerand en dito strip op de achterklep wijken bijvoorbeeld af van de zwarte kap, raamlijsten, cooling slots in de voorschermen en satijnglans portiergrepen. Dit houdt het samenspel tussen stijl en sportiviteit perfect in balans. Ook de schitterende 20 inch dubbele 5-spaakvelgen hebben een antracietkleurige finish. Des te meer vallen de Rosso remklauwen erachter op…
Uitrusting
Hoe ‘Gran’ de esthetica van het Maserati exterieur ook is, de grootste verrassing van onze 2+2 convertible zit ‘m waarschijnlijk aan de binnenkant: Rosso leder voert met gemak de boventoon en wordt hier en daar op smaakvolle wijze onderbroken door Nero delen + contraststiksels en een exclusieve carbon interieurtrim. Onder andere de strips op het dashboard en de portieren, plus daarnaast de automaatpook zijn gemaakt van dit peperdure, lichtgewicht materiaalsoort. Het grote navigatie- en entertainmentscherm duidt op vernieuwing. Maar er is ook ruimte voor traditie aan boord van de GranCabrio Sport: de geperforeerde aluminium sportpedalen en blauwe tellers in het – hoofdzakelijk – analoge instrumentarium zijn typisch Maserati. Bovendien is de allround conditie net zo subliem als het uitrustingsniveau: Bose audio, spraakbesturing, elektrisch bedienbare comfortstoelen inclusief verwarming en memoryfunctie; het is allemaal onderdeel van het (pret)pakket.
Techniek
Maar waar je pas écht goed voor wilt gaan zitten is de stem van de 8-cilinder voorin deze magisch mooie Trident. De inhoud van 4,7 liter is verantwoordelijk voor een vermogenswinst van 20 pk ten opzichte van het origineel, waarmee het totaal uitkomt op 460 pk. Van turbo’s moet de Ferrari Maserati V8 niets weten; koelbloedig halen de Italianen al deze power geheel op eigen kracht. En dat is te horen: het is een genot om naar de melodramatische GranCabrio tune te luisteren. Op die manier klinkt de 0-100 km h sprint nóg sneller dan de 5 seconden die de makers beloven. Pas bij 288 km h begint de aarzeling, of al dit geweld niet té heftig is voor de liefhebber die zijn of haar wilde haren nog lang niet kwijt wil. Letterlijk, want wie met dit beeldschone meesterwerk onderweg is, heeft de eeuwige jeugd…
Exportprijs 119.000,-
1e eigenaar 1e registratie in Duitsland.
Het betreft hier een consignatie verkoop.
Inruil is in beperkte mate mogelijk. Vraag naar de mogelijkheden.
Keuring: uiteraard is elke keuring toegestaan, waardoor met 100% zekerheid tot aanschaf kan worden over gegaan. Ook aansluitend op een proefrit mogelijk.
Financiering: financial lease mogelijk. Wij werken nauw samen met erkende leasepartijen en adviseren u graag.
Verzekering: desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat.
Met hartelijke groet,
Jeroen Gilles en Bas Brinkmann
Vehikel.
0031 655708893
Garantie: aanvullende garantie in overleg mogelijk
Opties en accessoires
- Airbag Bestuurder
- Airbag Passagier
- Airconditioning, automatisch 4 zone
- Navigatiesysteem
- Navigatiesysteem Full Map
- Bluetooth carkit
- Lederen bekleding
- Open dak, electro-hydraulisch (bij stoffen dak)
- ESP
- Elektrische ramen voor