Porsche 911 3.6 Coupé Turbo org NL nieuwstaat

Gewijzigd sinds 2 weken
Blokweg logoBereken je autolening

Porsche 911 3.6 Coupé Turbo org NL nieuwstaat

(Financieren?)
€ 79.950,-
  • BouwjaarAug 2000
  • Kilometerstand49.577 km
  • Vermogen420 PK
  • BrandstofBenzine
  • SchakelingHandgeschakeld
  • APK totAugustus 2024
  • KenmerkenGrijs, Metallic lakCoupé2 deuren4 zitplaatsen
  • LandversieNederland
  • Garanties
    NAP-Check
    NAP-Check

    Het NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.

  • Kenteken38-FZ-DH

Opties

Informatie van de verkoper

Meer informatie en foto's op www.stucttars.nl
De in 1997 geïntroduceerde 996 reeks begint eindelijk de waardering te krijgen die hem toekomt. Destijds verguisd door de puristen, want een watergekoelde 911. Inmiddels zijn we 26 jaar verder en blijkt er niets mis te zijn met waterkoeling. Bovendien zitten bij deze generatie 911 eindelijk alle schakelaars op de plek waar je ze verwacht, heb je een perfect werkende airco en kun je zo’n relatief moderne 911 lekker uitwringen dankzij voldoende pk, een niet te grote koets en de nodige veiligheidssystemen. Kom daar maar eens om bij een twee keer zo dure 993 of G-model. Het is niet voor niets dat menig autojournalist privé een 996 rijdt.
Uiteraard bleven de prestaties van de 3,4 (en later 3,6) liter atmosferische motor wat achter bij de 993 Turbo, dus daar moest wat aan gedaan worden. In 2000 introduceerde Porsche de 996 Turbo. Het “oude” maar o zo degelijke Mezger blok werd omgebouwd naar waterkoeling net als bij de 996 GT3 modellen. Gebaseerd op het GT1 motorblok waarmee, met veel meer PK’s, LeMans werd gereden. Een oersterke motor die, voorzien van 2 relatief kleine K16 turbo’s, vrij eenvoudig 420PK en 560NM leverde. Dit vermogen wordt vakkundig overgebracht naar alle vier de wielen, wat resulteert in een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 4,2 seconden. Deze krachtbron was toen niet alleen een technisch hoogstandje, maar ook een bron van emotie voor iedereen die eens de kans heeft gehad om achter het stuur te mogen zitten.
De Porsche 996 Turbo is niet alleen een krachtpatser, maar ook een staaltje van technologische vooruitgang in zijn tijd. Met functies zoals het vierwielaandrijving systeem, het Porsche Stability Management, en daarbij natuurlijk de eerste watergekoelde 911 in de heritage.
Stap in het interieur van de Porsche 996 Turbo en je wordt omringd door hoogwaardige materialen, ergonomisch ontworpen stoelen en een infotainmentsysteem dat voor een rijervaring zorgt die zowel plezierig als praktisch is.
Kortom; Deze grijze Porsche 996 Turbo is niet zomaar een auto; het is een tijdloos exemplaar dat de perfecte balans vindt. tussen kracht, elegantie en technologie. De 996 heeft een grote rol gespeeld in de geschiedenis van Porsche. Of je nu een fervente Porsche-liefhebber bent of gewoon op zoek bent naar een buitengewone rijervaring, deze Porsche 996 Turbo zal ongetwijfeld een diepe indruk achterlaten.
Een origineel handgeschakelde 996 Turbo wordt niet vaak aangeboden. Dan nog in deze courante kleuren combi blijft het een feest om naar te kijken en te rijden. Met nog geen 50000 km’s een zeer goede nvestering voor de toekomst. Kijk maar naar de prijzen van de luchtgekoelde exemplaren die de afgelopen jaren zijn verdubbeld. Verwachting is dat de 996 en 997 exemplaren met Mezger motoren deze trend gaan volgen.
Kom snel langs om in deze beauty te rijden of in ieder geval voor een lekker bakje koffie of thee.



Wij zijn geopend op afspraak, voel u niet bezwaard, gewoon bellen7007 CL DOETINCHEM

Alwin Slurink

Aanbod van deze aanbieder

Neem contact op