Opties
Informatie van de verkoper
De 928 modellen werden aangedreven door een watergekoelde V8-motor waarbij de cilinders onder een hoek van 90° stonden. De cilinderinhoud van de motor steeg van de in eerste instantie 4,5 liter tot 5,4 liter. Het vermogen werd overgebracht via het transaxleprincipe.
Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.
De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.
928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.
Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.
Meer informatie
Technische informatie
Tankinhoud: 86 liter
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm
Inhoud laadruimte: 200/400 l
Gewichten
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Max. dakbelasting: 35 kg
Interieur
Bekleding: Velours
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Bandenmaat: 215/60R15
Aanvullende opties en accessoires
Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.
De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.
928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.
Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.
Meer informatie
Technische informatie
Tankinhoud: 86 liter
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm
Inhoud laadruimte: 200/400 l
Gewichten
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Max. dakbelasting: 35 kg
Interieur
Bekleding: Velours
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Bandenmaat: 215/60R15
Aanvullende opties en accessoires
- Bumpers in carrosseriekleur
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Ruitenwisser achter
- Stuur in hoogte verstelbaar