Informatie van de verkoper
De firma Boullier uit Laval bouwde deze HY paardenwagen in ‘65. Citroën leverde de chassis-cabine, een basis waar veel carrosseriebouwer hun kunsten op loslieten. Zo bouwden Theault en Heuliez ook vee- en paardenwagens in diverse vormen.
Dit model was bedoeld voor wat kleinere paarden, de lengte en hoogte zijn erop gericht. Twee paarden worden gescheiden door een schot, ervoor een zoldertje voor de zadels en een deurtje naar de cabine.
Hij werd vast gebruikt voor lokaal verkeer, want met de kleinere 1600cc motor was het geen snelheidsmonster. Getuige de dealerstickers heeft de auto ook het departement Mayenne, waar Laval de hoofdstad van is, niet verlaten. Tot een Engelsman die in HY’s handelde hem aankocht en hem aan een Nederlander verkocht.
In Nederland werd hij gekentekend en technisch klaar gemaakt. Ook nu waren de ritten niet lang. Hij werd ingezet om 2 kleinere trekpaarden van de stal aan huis naar het strand te vervoeren. Hier stapten de paarden lekker door het zoute water, wat goed voor hun behang en hoeven was. Door een rubber coating op de vloer, leed deze er niet onder.
Toen ze ouder werden bleven ze op stal, samen met de HY. We vonden hem toen hij al ruim 10 jaar stof stond te vergaren. Met een nieuwe koppakking loopt de motor nu weer uitstekend. De bodem is nog goed hard. Uiterlijk kan er wellicht wat verfraaid worden en technisch vraagt hij aandacht. Maar dan heb je ook wel een erg leuk en sympathiek vormgegeven paardenwagentje. Of een goede basis voor een ander doel; foodtruck, camper, you name it.
De prijs is gebaseerd op de auto zoals hij is. Uiteraard kunnen we hem ook voor je klaarmaken.
Meer informatie
Laadvermogen: 890 kg
GVW: 2.950 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Dit model was bedoeld voor wat kleinere paarden, de lengte en hoogte zijn erop gericht. Twee paarden worden gescheiden door een schot, ervoor een zoldertje voor de zadels en een deurtje naar de cabine.
Hij werd vast gebruikt voor lokaal verkeer, want met de kleinere 1600cc motor was het geen snelheidsmonster. Getuige de dealerstickers heeft de auto ook het departement Mayenne, waar Laval de hoofdstad van is, niet verlaten. Tot een Engelsman die in HY’s handelde hem aankocht en hem aan een Nederlander verkocht.
In Nederland werd hij gekentekend en technisch klaar gemaakt. Ook nu waren de ritten niet lang. Hij werd ingezet om 2 kleinere trekpaarden van de stal aan huis naar het strand te vervoeren. Hier stapten de paarden lekker door het zoute water, wat goed voor hun behang en hoeven was. Door een rubber coating op de vloer, leed deze er niet onder.
Toen ze ouder werden bleven ze op stal, samen met de HY. We vonden hem toen hij al ruim 10 jaar stof stond te vergaren. Met een nieuwe koppakking loopt de motor nu weer uitstekend. De bodem is nog goed hard. Uiterlijk kan er wellicht wat verfraaid worden en technisch vraagt hij aandacht. Maar dan heb je ook wel een erg leuk en sympathiek vormgegeven paardenwagentje. Of een goede basis voor een ander doel; foodtruck, camper, you name it.
De prijs is gebaseerd op de auto zoals hij is. Uiteraard kunnen we hem ook voor je klaarmaken.
Meer informatie
Laadvermogen: 890 kg
GVW: 2.950 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Specificaties / Gegevens
BouwjaarNov 1965
BrandstofBenzine
Kilometerstand76.474 km
Kleur
Vermogen54 PK
KentekenBE-53-90
CarrosserievormBedrijfswagen