Informatie van de verkoper
De HY was erg modulair bedacht. Met een vrij ruim interieur en rechte hoeken kon je er veel volume in kwijt en timmerde je er makkelijk een interieur in. Ook werd hij door diverse carrosseriebouwers eenvoudig verlengd en verhoogd.
Ook was hij leverbaar als chassis-cabine, waar een carrosseriebouwer zijn creatie op kon zetten. Bij Heuliez werden er veewagens van gemaakt, L’ Igloo uit Nîmes bouwde er koelwagens van.
Er werd een polyester, goed geïsoleerde box achterop geschroefd, met daarin een koelunit. Al je vleeswaren, vis of ijsjes waren er veilig in.
Dit exemplaar werd in ’72 geleverd in departement Alpes-de-Haute-Provence en is daar altijd geregistreerd gebleven, met een voor een HY prachtig kenteken.
Over de verdere historie is niet veel bekend, maar hij is in ieder geval netjes onderhouden. Het chassis is nog in prima staat, de cabine en laadruimte ook. De Indenor-Diesel zit los, we hebben nog geen tijd gehad hem weer tot leven te brengen.
Dus als je je ijs, champagne, haring of vlees(vervanger) historisch wil vervoeren; dit is je vervoermiddel. Maar ook als je je producten eruit wil verkopen, dan is er vrij eenvoudig een stoer ogende foodtruck van te bouwen. Zaag er een luik in, geef hem een leuk kleurtje en klaar ben je. Voldoende stahoogte heb je in ieder geval.
Ook voor kampeerders die van wintersport houden; hij is lekker geïsoleerd!
Prijs is gebaseerd op de bus zoals hij is. Het Franse kenteken is ooit verdwenen, maar een duplicaat is op te vragen.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Ook was hij leverbaar als chassis-cabine, waar een carrosseriebouwer zijn creatie op kon zetten. Bij Heuliez werden er veewagens van gemaakt, L’ Igloo uit Nîmes bouwde er koelwagens van.
Er werd een polyester, goed geïsoleerde box achterop geschroefd, met daarin een koelunit. Al je vleeswaren, vis of ijsjes waren er veilig in.
Dit exemplaar werd in ’72 geleverd in departement Alpes-de-Haute-Provence en is daar altijd geregistreerd gebleven, met een voor een HY prachtig kenteken.
Over de verdere historie is niet veel bekend, maar hij is in ieder geval netjes onderhouden. Het chassis is nog in prima staat, de cabine en laadruimte ook. De Indenor-Diesel zit los, we hebben nog geen tijd gehad hem weer tot leven te brengen.
Dus als je je ijs, champagne, haring of vlees(vervanger) historisch wil vervoeren; dit is je vervoermiddel. Maar ook als je je producten eruit wil verkopen, dan is er vrij eenvoudig een stoer ogende foodtruck van te bouwen. Zaag er een luik in, geef hem een leuk kleurtje en klaar ben je. Voldoende stahoogte heb je in ieder geval.
Ook voor kampeerders die van wintersport houden; hij is lekker geïsoleerd!
Prijs is gebaseerd op de bus zoals hij is. Het Franse kenteken is ooit verdwenen, maar een duplicaat is op te vragen.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen