Opties
Informatie van de verkoper
Voor meer informatie en foto's verwijzen wij u naar onze website:
www.noutclassiccars.nl/car/jaguar-xj220/
Dit uitzonderlijke exemplaar van Jaguar’s supercar uit de jaren ’90 voltooide de productie op 11 januari 1993 en werd in juni van dat jaar in Groot-Brittannië geleverd aan de heer Masao Kosugi. De auto werd uitgevoerd in Spa-zilver met een rookgrijs interieur, precies zoals de auto er vandaag de dag uitziet. Uiteraard voorzien van de handgeschakelde vijfversnellingsbak gekoppeld aan de zeer krachtige twinturbo V6-motor.
De heer Kosugi heeft duidelijk heel goed zorg gedragen voor de XJ220 en bracht hem in 1993 tweemaal naar TWR Jaguar Sport voor een service van 1.500 mijl en vervolgens van 5.000 mijl, ondanks dat hij medio november van dat jaar slechts 350 kilometer had afgelegd. Hierna werd de auto naar Japan gestuurd, waar hij een groot deel van zijn leven zou verblijven. Tijdens zijn verblijf in het land heeft de auto drie onderhoudsbeurten gehad, waaronder een grote onderhoudsbeurt in 2014 met onderdelen geleverd door XJ220-specialist Don Law, wat door Don zelf is bevestigd. Tevens is er een schriftelijke verklaring van Don zelf dat de auto nooit bij een aanrijding betrokken is geweest.
Later, in 2015, werd de auto overgenomen door de heer Gordon uit Londen, die de auto vervolgens terugbracht naar Groot-Brittannië en de auto daar in november van dat jaar registreerde. De heer Gordon zou de XJ220 slechts één jaar houden, waarna DK Engineering eind 2016 de auto in de verkoop kreeg. Gedurende deze tijd werden er grote werkzaamheden uitgevoerd in de werkplaats van DK, goed voor in totaal meer dan 100 uur werk. Na voltooiing van de werkzaamheden zou de auto snel overgaan naar de derde eigenaar en vervolgens in november van datzelfde jaar aan hem worden afgeleverd. In juni 2023 kwam de auto terug bij DK Engineering nadat wederom besloten was de auto te verkopen.
Tijdens de voorbereiding voor de verkoop werd de auto naar Don Law Racing, de wereldwijd toonaangevende XJ220-specialist, gestuurd, die vervolgens een grote onderhoudsbeurt en brandstoftank vervanging uitvoerde. Naast deze service werden er nog meer werkzaamheden uitgevoerd die resulteerden in een uitgave van bijna 35.000 GBP. Dit omvatte, maar was niet beperkt tot: een vervangende koppeling, vervangende brandstofslangen, vervangende brandstofpompen, een volledige revisie van de schokdempers en de ophanging, revisie van de remklauwen, vervanging van meerdere pakkingen, inclusief de koppakking, vervangende gaskabels en de welbekende TWR-koelvloeistof pijp upgrade.
Vandaag de dag heeft deze auto slechts 6.400 kilometer afgelegd vanaf nieuw. En na zijn hele leven in zorgvuldig eigendom te zijn geweest, en voorzien van een zeer uitgebreide onderhoudsbeurt, is hij klaar om van te genieten door de nieuwe eigenaar. Nadat wij de auto van DK engineering hadden overgenomen, hebben wij hem in Nederland geïmporteerd en op Nederlands kenteken gezet. Schoongemaakt, gepolijst, en gecontroleerd om aan onze eigen hoge normen te voldoen kan hij nu op afspraak worden bezichtigd in onze showroom in het zuidwesten van Nederland. Dit is een geweldige kans om in bezit te komen van een ongekend mooie en technisch perfecte “ nineties supercar “ welke ook nog eens een verantwoorde investering is vanwege de interessante aanschafprijs.
www.noutclassiccars.nl/car/jaguar-xj220/
Dit uitzonderlijke exemplaar van Jaguar’s supercar uit de jaren ’90 voltooide de productie op 11 januari 1993 en werd in juni van dat jaar in Groot-Brittannië geleverd aan de heer Masao Kosugi. De auto werd uitgevoerd in Spa-zilver met een rookgrijs interieur, precies zoals de auto er vandaag de dag uitziet. Uiteraard voorzien van de handgeschakelde vijfversnellingsbak gekoppeld aan de zeer krachtige twinturbo V6-motor.
De heer Kosugi heeft duidelijk heel goed zorg gedragen voor de XJ220 en bracht hem in 1993 tweemaal naar TWR Jaguar Sport voor een service van 1.500 mijl en vervolgens van 5.000 mijl, ondanks dat hij medio november van dat jaar slechts 350 kilometer had afgelegd. Hierna werd de auto naar Japan gestuurd, waar hij een groot deel van zijn leven zou verblijven. Tijdens zijn verblijf in het land heeft de auto drie onderhoudsbeurten gehad, waaronder een grote onderhoudsbeurt in 2014 met onderdelen geleverd door XJ220-specialist Don Law, wat door Don zelf is bevestigd. Tevens is er een schriftelijke verklaring van Don zelf dat de auto nooit bij een aanrijding betrokken is geweest.
Later, in 2015, werd de auto overgenomen door de heer Gordon uit Londen, die de auto vervolgens terugbracht naar Groot-Brittannië en de auto daar in november van dat jaar registreerde. De heer Gordon zou de XJ220 slechts één jaar houden, waarna DK Engineering eind 2016 de auto in de verkoop kreeg. Gedurende deze tijd werden er grote werkzaamheden uitgevoerd in de werkplaats van DK, goed voor in totaal meer dan 100 uur werk. Na voltooiing van de werkzaamheden zou de auto snel overgaan naar de derde eigenaar en vervolgens in november van datzelfde jaar aan hem worden afgeleverd. In juni 2023 kwam de auto terug bij DK Engineering nadat wederom besloten was de auto te verkopen.
Tijdens de voorbereiding voor de verkoop werd de auto naar Don Law Racing, de wereldwijd toonaangevende XJ220-specialist, gestuurd, die vervolgens een grote onderhoudsbeurt en brandstoftank vervanging uitvoerde. Naast deze service werden er nog meer werkzaamheden uitgevoerd die resulteerden in een uitgave van bijna 35.000 GBP. Dit omvatte, maar was niet beperkt tot: een vervangende koppeling, vervangende brandstofslangen, vervangende brandstofpompen, een volledige revisie van de schokdempers en de ophanging, revisie van de remklauwen, vervanging van meerdere pakkingen, inclusief de koppakking, vervangende gaskabels en de welbekende TWR-koelvloeistof pijp upgrade.
Vandaag de dag heeft deze auto slechts 6.400 kilometer afgelegd vanaf nieuw. En na zijn hele leven in zorgvuldig eigendom te zijn geweest, en voorzien van een zeer uitgebreide onderhoudsbeurt, is hij klaar om van te genieten door de nieuwe eigenaar. Nadat wij de auto van DK engineering hadden overgenomen, hebben wij hem in Nederland geïmporteerd en op Nederlands kenteken gezet. Schoongemaakt, gepolijst, en gecontroleerd om aan onze eigen hoge normen te voldoen kan hij nu op afspraak worden bezichtigd in onze showroom in het zuidwesten van Nederland. Dit is een geweldige kans om in bezit te komen van een ongekend mooie en technisch perfecte “ nineties supercar “ welke ook nog eens een verantwoorde investering is vanwege de interessante aanschafprijs.