Opties
Informatie van de verkoper
Prachtige Royal Blue Triumph TR6 PI, een echte CKD, voor degenen die het niet weten, een complete knockdown. Een van de originele 400 in België geassembleerde auto's, ze worden steeds zeldzamer. Dat betekent alle Europese specificaties, 165 BHP, een KPH Speedo en alle PI-functies die allemaal net iets anders zijn dan de carb-versies. Hij is gebouwd in 73 in België en is al in 1976 naar Nederland gekomen! Wat een ongelooflijk mooie kleur, het staat your Royal Highness zo goed! En gelukkig is de achterkant nog steeds matzwart zoals origineel af fabriek. Deze Triumph TR6 PI is een auto in zeer goede staat en hij is zeer goed onderhouden. Het chassis, de lak en alle naden zijn in uitstekende staat, je kunt er geen deukje of roest op vinden. De auto heeft nieuwe 185-15 banden, gereviseerde injectiepomp, brandstofpomp en nieuwe injectoren, een origineel fabrieksstuur, een periodecorrecte radio en een fantastisch klinkende dubbele roestvrijstalen uitlaat. Het interieur is ook als origineel van de fabriek, een mooie tapijtset en originele zwarte vinyl stoelen. Het prachtige houten dashboard met Europese spec-meters ziet er geweldig uit en alles werkt prima. De enige correcte wielen op een TR6 zijn de brede stalen, solide en stevig. De softtop is de originele witte, al jaren niet meer verkrijgbaar en zeer gewild. Hij past zo goed bij het koningsblauw. Als je deze TR start, krijg je een geweldige glimlach van oor tot oor. Hij loopt en schakelt als een nieuwe, en wat een geluid, een echte blikvanger! Wie is de eerste die deze zeldzame auto rondtrapt!?
Superb Royal Blue Triumph TR6 PI, a real CKD, for the ones who do not know, a complete knock down. One of the original 400 Belgian assembled cars, they become more and more rare. It means all European specs, 165 BHP, a KPH Speedo and all PI features that are all slightly different than the carb versions. It’s build in 73 in Belgium and allready came to Hollands in 1976.! What an incredible beautiful colour, it suits your Royal Highness so well.! And luckily the rear end is still Matt black as factory original. This Triumph TR6 PI is a car in very good condition and it’s very well maintained. The chassis, paintwork and all seems are in excellent condition, you can’t find a spot or any rust on it. The car has fresh 185-15 tyres, rebuild injection pump, fuel pump and new injectors, an original factory steering wheel, a period correct radio, superb sounding stainless double exhaust.The interior is also as factory original, a nice carpetset and original black vinyl seats. The lovely wooden dash with European spec gauges looks great and all works fine. The only correct wheels on a a TR6 are the wide steel ones, solid and tough. The softtop is the original white one, not available anymore for years and very sought after. It matches the Royal blue so good. Firing this one up gives you a mighty smile from ear to ear. It runs and shifts as a new one, and what a sound, a real headturner.! Who’s the first to kick this rare one around?
Superb Royal Blue Triumph TR6 PI, a real CKD, for the ones who do not know, a complete knock down. One of the original 400 Belgian assembled cars, they become more and more rare. It means all European specs, 165 BHP, a KPH Speedo and all PI features that are all slightly different than the carb versions. It’s build in 73 in Belgium and allready came to Hollands in 1976.! What an incredible beautiful colour, it suits your Royal Highness so well.! And luckily the rear end is still Matt black as factory original. This Triumph TR6 PI is a car in very good condition and it’s very well maintained. The chassis, paintwork and all seems are in excellent condition, you can’t find a spot or any rust on it. The car has fresh 185-15 tyres, rebuild injection pump, fuel pump and new injectors, an original factory steering wheel, a period correct radio, superb sounding stainless double exhaust.The interior is also as factory original, a nice carpetset and original black vinyl seats. The lovely wooden dash with European spec gauges looks great and all works fine. The only correct wheels on a a TR6 are the wide steel ones, solid and tough. The softtop is the original white one, not available anymore for years and very sought after. It matches the Royal blue so good. Firing this one up gives you a mighty smile from ear to ear. It runs and shifts as a new one, and what a sound, a real headturner.! Who’s the first to kick this rare one around?