Opties
Informatie van de verkoper
De Porsche 930, zoals de vroege 911 turbo bekend staat, is tot legende uitgegroeid en heeft de magische combinatie van schitterende lijnen, agressieve uitstraling, de naam gevaarlijk te zijn voor onervaren bestuurders en een turbo. Waar er tegenwoordig bijna geen auto met brandstofmotor is zónder turbo, heeft de Porsche 911 de 'vermogensbooster' gemaakt tot hoe hij vandaag de dag nog steeds bekend staat.
Porsche komt in 1975 op de markt met de 911 Turbo, een auto die is uitgerust met de 3.0 zescilinder boxer met een grote KKK-turbocharger. Met een compressie van 6,5:1 levert de motor 260 pk en een enorme lading koppel. De krachtbron van de 911 is dermate agressief dat het de auto de bijnaam 'Widow Maker' oplevert. De grote turbo doet onderin de toeren weinig en komt er in de middenregionen van het toerengebied in één keer hard in. Precies het gebied waarin menig eigenaar destijds aan het accellereren is van een snelwegoprit of lange bocht. In 1978 wordt de motorcapaciteit vergroot tot 3,3 liter en daarmee stijgt het vermogen naar 300 pk.
De Porsche 930 Turbo die we hier aanbieden is er eentje die gerust zeer bijzonder genoemd mag worden. Met originele onderdelen van de zeer gelimiteerde Turbo S is dit wellicht 'the next best thing'. De oliekoeler, zeldzame voorspoiler en louvres vóór de achterwielen duiden op iets speciaals en simpel gezegd is deze 3.3 Turbo dat ook.
De auto komt van een zeer vakbekwaam Porsche-kenner. De conditie van de auto laat zich dan ook omschrijven als perfect en heel eerlijk: bij het aanschouwen van de auto is dat ook direct duidelijk, kenner of niet. Een auto die in werkelijk prachtige staat verkeert en dan niet 'voor zijn kilometerstand' maar simpelweg voor welke kilometerstand dan ook. De lak is in een prachtige conditie, zonder gebreken of krassen en ook alle andere delen van de carrosserie zijn uitstekend in orde. Passingen zijn zoals ze behoren te zijn en details als raamlijsten, rubberdelen zoals de vleugel en de iconische 16” Fuchs-wielen: zo hoort een 930 er bij te staan!
Ook in het interieur is het één en al perfectie. Deze Porsche laat zien dat de kwaliteit die men bijna veertig jaar geleden leverde ongekend hoog was. Niet alleen is alles mooi en doordacht, het is ook nog eens kwalitatief dermate hoogwaardig dat de 930 er vandaag de dag nog steeds schitterend bij staat.
De bekleding van de stoelen, fraai zwart leder, is in een ontzettend mooie staat en zonder beschadigingen. Ook de vloertapijten, deurbekleding, hemel en zeker ook het dashboard ogen alsof het een auto met 50.000 kilometer betreft. We hoeven bij een 911 van de 'G-serie' ongetwijfeld niet te zeggen dat alles functioneert zoals het behoort want bij keurig onderhouden exemplaren is dit feitelijk altijd het geval.
De techniek van deze 911 is helemaal bij, de vorige liefhebber die zich heeft ontfermd wist wat hij in bezit had en gaf de auto daarom ook de zorg die hij verdiende. Qua onderhoud is altijd gedaan wat moest, plus méér. De motorruimte ziet er dan ook fris en goed uit, los natuurlijk van het feit de zescilinder boxermotor staat te trappelen om te mogen werken.
En dat laatste doet de geblazen 3,3 liter meer dan graag. Wat een krachtbron! Eenmaal op temperatuur, en dat duurt even met de enorme hoeveelheid olie bij een 911, is het louter spektakel. Ja hoor, de Porsche laat zich verbazingwekkend soepel en comfortabel rijden maar eenmaal een leeg stuk asfalt voor zich ontpopt de turbo zich tot waar spektakel. Een ware sportwagen die de enorme hoeveelheid pk's via de 245 mm brede achterbanden op het asfalt probeert te krijgen. De 911 rijdt geweldig, is snel, voelt zeer solide en sterk aan en biedt vooral een ongekende hoeveelheid plezier.
Het onderstel, de stuurinrichting, zeker ook de remmen: alles van deze Porsche is geweldig in orde.
Met deze Porsche koopt u een waar icoon, een alleskunner die alleen maar geliefder zal worden met de tijd.
Meer informatie
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.470 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 31 - € 35 per kwartaal
Porsche komt in 1975 op de markt met de 911 Turbo, een auto die is uitgerust met de 3.0 zescilinder boxer met een grote KKK-turbocharger. Met een compressie van 6,5:1 levert de motor 260 pk en een enorme lading koppel. De krachtbron van de 911 is dermate agressief dat het de auto de bijnaam 'Widow Maker' oplevert. De grote turbo doet onderin de toeren weinig en komt er in de middenregionen van het toerengebied in één keer hard in. Precies het gebied waarin menig eigenaar destijds aan het accellereren is van een snelwegoprit of lange bocht. In 1978 wordt de motorcapaciteit vergroot tot 3,3 liter en daarmee stijgt het vermogen naar 300 pk.
De Porsche 930 Turbo die we hier aanbieden is er eentje die gerust zeer bijzonder genoemd mag worden. Met originele onderdelen van de zeer gelimiteerde Turbo S is dit wellicht 'the next best thing'. De oliekoeler, zeldzame voorspoiler en louvres vóór de achterwielen duiden op iets speciaals en simpel gezegd is deze 3.3 Turbo dat ook.
De auto komt van een zeer vakbekwaam Porsche-kenner. De conditie van de auto laat zich dan ook omschrijven als perfect en heel eerlijk: bij het aanschouwen van de auto is dat ook direct duidelijk, kenner of niet. Een auto die in werkelijk prachtige staat verkeert en dan niet 'voor zijn kilometerstand' maar simpelweg voor welke kilometerstand dan ook. De lak is in een prachtige conditie, zonder gebreken of krassen en ook alle andere delen van de carrosserie zijn uitstekend in orde. Passingen zijn zoals ze behoren te zijn en details als raamlijsten, rubberdelen zoals de vleugel en de iconische 16” Fuchs-wielen: zo hoort een 930 er bij te staan!
Ook in het interieur is het één en al perfectie. Deze Porsche laat zien dat de kwaliteit die men bijna veertig jaar geleden leverde ongekend hoog was. Niet alleen is alles mooi en doordacht, het is ook nog eens kwalitatief dermate hoogwaardig dat de 930 er vandaag de dag nog steeds schitterend bij staat.
De bekleding van de stoelen, fraai zwart leder, is in een ontzettend mooie staat en zonder beschadigingen. Ook de vloertapijten, deurbekleding, hemel en zeker ook het dashboard ogen alsof het een auto met 50.000 kilometer betreft. We hoeven bij een 911 van de 'G-serie' ongetwijfeld niet te zeggen dat alles functioneert zoals het behoort want bij keurig onderhouden exemplaren is dit feitelijk altijd het geval.
De techniek van deze 911 is helemaal bij, de vorige liefhebber die zich heeft ontfermd wist wat hij in bezit had en gaf de auto daarom ook de zorg die hij verdiende. Qua onderhoud is altijd gedaan wat moest, plus méér. De motorruimte ziet er dan ook fris en goed uit, los natuurlijk van het feit de zescilinder boxermotor staat te trappelen om te mogen werken.
En dat laatste doet de geblazen 3,3 liter meer dan graag. Wat een krachtbron! Eenmaal op temperatuur, en dat duurt even met de enorme hoeveelheid olie bij een 911, is het louter spektakel. Ja hoor, de Porsche laat zich verbazingwekkend soepel en comfortabel rijden maar eenmaal een leeg stuk asfalt voor zich ontpopt de turbo zich tot waar spektakel. Een ware sportwagen die de enorme hoeveelheid pk's via de 245 mm brede achterbanden op het asfalt probeert te krijgen. De 911 rijdt geweldig, is snel, voelt zeer solide en sterk aan en biedt vooral een ongekende hoeveelheid plezier.
Het onderstel, de stuurinrichting, zeker ook de remmen: alles van deze Porsche is geweldig in orde.
Met deze Porsche koopt u een waar icoon, een alleskunner die alleen maar geliefder zal worden met de tijd.
Meer informatie
Laadvermogen: 330 kg
GVW: 1.470 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 31 - € 35 per kwartaal