Opties
Informatie van de verkoper
Het is zeker een bijzondere kleine sportwagen. Deze Berkley is een pre -serie met de koplampen op de spatborden. De lak heeft de tand des tijds glansrijk doorstaan en is bijna in perfecte staat, motor loopt soepel. Interieur is het bekijken waard!
Het SE328-model met een Excelsior-motor van 328 cc met 18 pk (13 kW; 18 pk). De productie liep van januari 1957 tot april 1958 met chassisnummers van 164 tot 1422, waarvan vele werden geëxporteerd naar de Verenigde Staten waar het voor ongeveer $ 1600 werd verkocht (gelijk aan $ 14,743 vandaag). De fabrikant prees het nummer 70, wat betekent dat het 70 mph (113 km / h) kon bereiken en een gemiddeld brandstofverbruik van 70 mpg had. Het exportmodel onderscheidde zich door afzonderlijke koplampen te hebben, terwijl ze op de thuismarkt in de vleugels waren gestroomlijnd, hoewel de lampen van het exporttype konden worden gespecificeerd.
Vroege auto's van januari 1957 tot ongeveer chassisnummer 476 in juni 1957 maakten nog gebruik van een kolomversnelling. Tijdens hun productierun werd een Deluxe-model aangeboden dat qua uiterlijk hetzelfde was, maar met gepolijste wieldoppen en spinners, een toerenteller en dubbele carburateurs. De chassisplaat was vergelijkbaar met het Anzani-type op de vroege auto's, maar werd later veranderd in een gedrukt type dat op het schot boven de hoofdremcilinder was gemonteerd. Op het gedrukte type chassisplaat was het type 'SE328' gedrukt. De meeste van deze auto's hadden een versnellingsbak met drie versnellingen die vergelijkbaar was met de Anzani, behalve de montageflenzen. Alle auto's hadden de aflopende voorranden naar de deuren.
Motormagazine testte in 1957 een Berkeley van 328 cc en ontdekte dat deze een topsnelheid had van 99,9 km/u en een acceleratie van 80 km/u in 30,6 seconden. Brandstofverbruik van 58,3 mijl per imperial gallon (4,85 l/100 km; 48,5 mpg-US) werd geregistreerd. De testauto kostte £ 574 op de thuismarkt inclusief belastingen van £ 152 (gelijk aan £ 14.148 vandaag).
De SE328 genoot aanzienlijk succes en bekendheid in de pers door hun betrokkenheid bij lichtgewicht autoracen, en hun beroemde coureurs waren onder meer Pat Moss die er een reed in de rally Luik-Brescia-Luik van 1958 voor auto's tot 500 cc. Het Berkeley-team - een door de fabriek ondersteunde inzending van zes auto's, waaronder BBC-commentator Robin Richards - leidde tot Slovenië, maar langzaam klimmen in de zomerhitte vond hun zwakte en Pat werd uiteindelijk door een andere Berkeley terug naar Italië gesleept. Geen van de Berkeley's haalde de finish.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Topsnelheid: 112 km/u
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het SE328-model met een Excelsior-motor van 328 cc met 18 pk (13 kW; 18 pk). De productie liep van januari 1957 tot april 1958 met chassisnummers van 164 tot 1422, waarvan vele werden geëxporteerd naar de Verenigde Staten waar het voor ongeveer $ 1600 werd verkocht (gelijk aan $ 14,743 vandaag). De fabrikant prees het nummer 70, wat betekent dat het 70 mph (113 km / h) kon bereiken en een gemiddeld brandstofverbruik van 70 mpg had. Het exportmodel onderscheidde zich door afzonderlijke koplampen te hebben, terwijl ze op de thuismarkt in de vleugels waren gestroomlijnd, hoewel de lampen van het exporttype konden worden gespecificeerd.
Vroege auto's van januari 1957 tot ongeveer chassisnummer 476 in juni 1957 maakten nog gebruik van een kolomversnelling. Tijdens hun productierun werd een Deluxe-model aangeboden dat qua uiterlijk hetzelfde was, maar met gepolijste wieldoppen en spinners, een toerenteller en dubbele carburateurs. De chassisplaat was vergelijkbaar met het Anzani-type op de vroege auto's, maar werd later veranderd in een gedrukt type dat op het schot boven de hoofdremcilinder was gemonteerd. Op het gedrukte type chassisplaat was het type 'SE328' gedrukt. De meeste van deze auto's hadden een versnellingsbak met drie versnellingen die vergelijkbaar was met de Anzani, behalve de montageflenzen. Alle auto's hadden de aflopende voorranden naar de deuren.
Motormagazine testte in 1957 een Berkeley van 328 cc en ontdekte dat deze een topsnelheid had van 99,9 km/u en een acceleratie van 80 km/u in 30,6 seconden. Brandstofverbruik van 58,3 mijl per imperial gallon (4,85 l/100 km; 48,5 mpg-US) werd geregistreerd. De testauto kostte £ 574 op de thuismarkt inclusief belastingen van £ 152 (gelijk aan £ 14.148 vandaag).
De SE328 genoot aanzienlijk succes en bekendheid in de pers door hun betrokkenheid bij lichtgewicht autoracen, en hun beroemde coureurs waren onder meer Pat Moss die er een reed in de rally Luik-Brescia-Luik van 1958 voor auto's tot 500 cc. Het Berkeley-team - een door de fabriek ondersteunde inzending van zes auto's, waaronder BBC-commentator Robin Richards - leidde tot Slovenië, maar langzaam klimmen in de zomerhitte vond hun zwakte en Pat werd uiteindelijk door een andere Berkeley terug naar Italië gesleept. Geen van de Berkeley's haalde de finish.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Topsnelheid: 112 km/u
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen