Informatie van de verkoper
Absinthe, een heel aparte tint. Voor de een neigt het naar geel, voor de ander (en Citroën) is het groen. Het drankje met dezelfde naam had ook al een ambivalente reputatie. Voor modeljaar ’61 en ’62 werd de kleur op de DS gebruikt. De Ami was het kleine zusje en mocht haar jurkje ook in dezelfde stijl dragen.
In ’61 kwam de Ami 6 op de weg, als model tussen de 2cv en de DS. De eenvoudige techniek en het onderstel van de eend werden iets verzwaard om haar vlotter en meer auto te maken. Wat sierlijke details werden van de DS geleend, verder ontwikkelde Flaminio Bertoni een barok vormgegeven koetswerk, met de aparte achterruit in Ligne Z. Dit gaf meer hoofdruimte en een bereikbare kofferbak. Iets wat de latere hatchback veel pragmatischer, maar ook saaier wist op te lossen.
Deze Ami is van het tweede model, of modeljaar ’62, voor de Citrofiele schriftgeleerden. Modeljaren beginnen in Frankrijk bij de Parijse Autosalon in september. Ze rolde op 3 oktober ’61 uit de fabriek, de datumstempel is nog te vinden onder de motorkap.
Ze reed rond in departement Creuse, midden-Frankrijk. Aan de stickers op de voorruit is te zien dat in ’75 voor het laatst Tax betaald werd. Daarna zal ze vermoedelijk in een schuur haar lot hebben afgewacht. Dat voltrok zich via een verkoop het naastgelegen departement Allier in 2015, en een restauratie bij haar nieuwe eigenaar in Hongarije.
Hier werd flink moeite gedaan om er weer een gezonde oudere dame van te maken, en dat is op de meeste punten ook goed gelukt hoewel een concoursstaat niet bereikt werd. Ze rijdt weer fijn, oogt vrolijk en fris en zit heerlijk. Nu staat ze hier in onze toonzaal te stralen. Wie neemt haar mee naar het bal?
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
In ’61 kwam de Ami 6 op de weg, als model tussen de 2cv en de DS. De eenvoudige techniek en het onderstel van de eend werden iets verzwaard om haar vlotter en meer auto te maken. Wat sierlijke details werden van de DS geleend, verder ontwikkelde Flaminio Bertoni een barok vormgegeven koetswerk, met de aparte achterruit in Ligne Z. Dit gaf meer hoofdruimte en een bereikbare kofferbak. Iets wat de latere hatchback veel pragmatischer, maar ook saaier wist op te lossen.
Deze Ami is van het tweede model, of modeljaar ’62, voor de Citrofiele schriftgeleerden. Modeljaren beginnen in Frankrijk bij de Parijse Autosalon in september. Ze rolde op 3 oktober ’61 uit de fabriek, de datumstempel is nog te vinden onder de motorkap.
Ze reed rond in departement Creuse, midden-Frankrijk. Aan de stickers op de voorruit is te zien dat in ’75 voor het laatst Tax betaald werd. Daarna zal ze vermoedelijk in een schuur haar lot hebben afgewacht. Dat voltrok zich via een verkoop het naastgelegen departement Allier in 2015, en een restauratie bij haar nieuwe eigenaar in Hongarije.
Hier werd flink moeite gedaan om er weer een gezonde oudere dame van te maken, en dat is op de meeste punten ook goed gelukt hoewel een concoursstaat niet bereikt werd. Ze rijdt weer fijn, oogt vrolijk en fris en zit heerlijk. Nu staat ze hier in onze toonzaal te stralen. Wie neemt haar mee naar het bal?
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen