Opties
Informatie van de verkoper
Trade-in car. Het zo keurig Britse merk kwam in 1975 ineens met een enorm flamboyante Camargue op de proppen. De directie bij Rolls-Royce wist ook wel, als we een model willen dat er niet uitziet zoals ons reguliere aanbod dan moeten we toch echt van het eiland af. Dat dezen ze dus ook en kwamen in Italië terecht. Pininfarina kreeg de opdracht om het ontwerp te verzorgen van wat het nieuwe topmodel zou worden in de Rolls-Royce portfolio.
De wereld was in shock. Vooral de zo ingetogen Rolls-rijders, die waren zulks niet gewend. Dat nam niet weg dat er 530 mensen genadeloos voor de bijl gingen een Camargue bestelden. Geef ze eens ongelijk, in tegenstelling tot veel andere grote luxe coupés is de tijd zeer vriendelijk voor de Camargue geweest. Wat een prachtig en statig ontwerp is het nog steeds. De Rolls-Royce Camargue wordt door velen beschouwd als de meest unieke Rolls-Royce ooit.
Vanaf de lancering was de Camargue het vlaggenschip van de modellenlijn. Tevens was dit de duurste productieauto ter wereld.
De techniek is standaard Rolls-Royce techniek uit die tijd die ook in andere modellen terug te vinden was. De 6.75 liter grote kleptstoter V8 levert 272 pk en is vanzelfsprekend gekoppeld aan een automatische transmissie met drie versnellingen. De Camargue was het model waar Rolls-Royce haar zelf levelende achtervering op liet debuteren.
Onze Rolls Royce Camarque dateert uit het jaar 1976 en werd geleverd nieuw in California en kreeg zoals zeer geliefd in de US een witte carrosserie mee met een prachtig blauw leder interieur en blauwe tapijten. De carrosserie verkeert voor de leeftijd in een nette staat maar heeft wel wat aandacht nodig. Het interieur is helemaal origineel met een prachtig patina. Bij deze Camarque komt een verkoop service boek en de handleiding van de radio.
Technisch gezien zouden we (al dan niet preventief) onderhoud willen adviseren. Deze auto hebben wij binnengekregen en staat in onze loods. Om deze auto te bezichtigen is een afspraak vereist.
Een unieke mogelijkheid om een uiterst zeldzame Camarque te bemachtigen.
Meer informatie
Tellerstand: 69.580 mijlen
Interieurkleur: Donker blauw
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De wereld was in shock. Vooral de zo ingetogen Rolls-rijders, die waren zulks niet gewend. Dat nam niet weg dat er 530 mensen genadeloos voor de bijl gingen een Camargue bestelden. Geef ze eens ongelijk, in tegenstelling tot veel andere grote luxe coupés is de tijd zeer vriendelijk voor de Camargue geweest. Wat een prachtig en statig ontwerp is het nog steeds. De Rolls-Royce Camargue wordt door velen beschouwd als de meest unieke Rolls-Royce ooit.
Vanaf de lancering was de Camargue het vlaggenschip van de modellenlijn. Tevens was dit de duurste productieauto ter wereld.
De techniek is standaard Rolls-Royce techniek uit die tijd die ook in andere modellen terug te vinden was. De 6.75 liter grote kleptstoter V8 levert 272 pk en is vanzelfsprekend gekoppeld aan een automatische transmissie met drie versnellingen. De Camargue was het model waar Rolls-Royce haar zelf levelende achtervering op liet debuteren.
Onze Rolls Royce Camarque dateert uit het jaar 1976 en werd geleverd nieuw in California en kreeg zoals zeer geliefd in de US een witte carrosserie mee met een prachtig blauw leder interieur en blauwe tapijten. De carrosserie verkeert voor de leeftijd in een nette staat maar heeft wel wat aandacht nodig. Het interieur is helemaal origineel met een prachtig patina. Bij deze Camarque komt een verkoop service boek en de handleiding van de radio.
Technisch gezien zouden we (al dan niet preventief) onderhoud willen adviseren. Deze auto hebben wij binnengekregen en staat in onze loods. Om deze auto te bezichtigen is een afspraak vereist.
Een unieke mogelijkheid om een uiterst zeldzame Camarque te bemachtigen.
Meer informatie
Tellerstand: 69.580 mijlen
Interieurkleur: Donker blauw
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen