Opties
Informatie van de verkoper
Audi Quattro van bouwjaar 1982
Eind jaren ’70 werkten de Audi-technici in opdracht van het Duitse leger aan een nieuw vierwielaandrijvings-systeem voor een terreinwagen. Bij wijze van experiment werd het systeem toegepast op een Audi 80. Na een spectaculaire demonstratie op een steile, besneeuwde bergpas in Oostenrijk was de directie zo enthousiast, dat tot serieproductie in een Audi-model werd besloten.
De in 1980 geïntroduceerde Audi Quattro was de eerste op grotere schaal gebouwde personenauto met vierwielaandrijving. De Quattro is gebaseerd op de Audi Coupé, die op zijn beurt weer een variant is op de 80 sedan. De permanente vierwielaandrijver oogt echter behoorlijk krachtiger, met zijn uitgebouwde wielkasten en forse voor- en achterbumper.Voor de aandrijving op alle wielen zorgt een 2,1-liter vijfcilinder turbomotor met 200 pk bij 5.800 tpm.
Het Quattro-systeem is bijzonder vanwege zijn compacte bouw, zonder extra cardanas en –tunnel. Daardoor kan ook het gewicht laag blijven. De Quattro is een geducht rallywapen en in 1982 wordt Michèle Mouton met de Quattro ’s werelds eerste vrouwelijke wereldkampioen rallyrijden.
Onze Audi Quattro, ook wel de UR-Quattro genoemd is van bouwjaar 1982 en komt van een Audi verzamelaar van speciale modellen. Momenteel voorzien van Belgische papieren, maar de auto word eind deze maand gekeurd voor het Nederlandse kenteken. De Audi is nog geheel in originele staat en heeft slechts 71.000 km gereden. Techniek, carrosserie, lakwerk en interieur zijn werkelijk in sublieme staat.
Absoluut een 'must have' voor elke serieuze verzamelaar en zeker geheel verantwoord als investering. Vooral de eerste modellen zijn zeer waardevol en gezocht. De Audi Quattro's werden geproduceerd van 1980 t/m 1985 en in totaal slechts 11.452 stuks.
Voor alle informatie graag alleen bellen:
Wil van Leeuwen, Tel. +31 611 564 230 of
Willem Luijbregts, Tel. +31 653 541 249
Eind jaren ’70 werkten de Audi-technici in opdracht van het Duitse leger aan een nieuw vierwielaandrijvings-systeem voor een terreinwagen. Bij wijze van experiment werd het systeem toegepast op een Audi 80. Na een spectaculaire demonstratie op een steile, besneeuwde bergpas in Oostenrijk was de directie zo enthousiast, dat tot serieproductie in een Audi-model werd besloten.
De in 1980 geïntroduceerde Audi Quattro was de eerste op grotere schaal gebouwde personenauto met vierwielaandrijving. De Quattro is gebaseerd op de Audi Coupé, die op zijn beurt weer een variant is op de 80 sedan. De permanente vierwielaandrijver oogt echter behoorlijk krachtiger, met zijn uitgebouwde wielkasten en forse voor- en achterbumper.Voor de aandrijving op alle wielen zorgt een 2,1-liter vijfcilinder turbomotor met 200 pk bij 5.800 tpm.
Het Quattro-systeem is bijzonder vanwege zijn compacte bouw, zonder extra cardanas en –tunnel. Daardoor kan ook het gewicht laag blijven. De Quattro is een geducht rallywapen en in 1982 wordt Michèle Mouton met de Quattro ’s werelds eerste vrouwelijke wereldkampioen rallyrijden.
Onze Audi Quattro, ook wel de UR-Quattro genoemd is van bouwjaar 1982 en komt van een Audi verzamelaar van speciale modellen. Momenteel voorzien van Belgische papieren, maar de auto word eind deze maand gekeurd voor het Nederlandse kenteken. De Audi is nog geheel in originele staat en heeft slechts 71.000 km gereden. Techniek, carrosserie, lakwerk en interieur zijn werkelijk in sublieme staat.
Absoluut een 'must have' voor elke serieuze verzamelaar en zeker geheel verantwoord als investering. Vooral de eerste modellen zijn zeer waardevol en gezocht. De Audi Quattro's werden geproduceerd van 1980 t/m 1985 en in totaal slechts 11.452 stuks.
Voor alle informatie graag alleen bellen:
Wil van Leeuwen, Tel. +31 611 564 230 of
Willem Luijbregts, Tel. +31 653 541 249