Informatie van de verkoper
Op het dashboardplankje vonden we een Autokostenagenda van Shell, met daarin leuke informatie over een stukje van de historie van dit eendje. In mei ’87 werd hij gekocht met 69.000km op de teller. Hij kreeg nieuwe remmen en een flinke onderhoudsbeurt. Er werden wat rondjes in de buurt gereden, maar daarna begonnen grotere avonturen.
In juli ging hij mee op een tocht door België, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het tankstation in Venda Nova bij Lissabon was de verste bestemming. In anderhalve maand werd er ruim 7000km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
In de zomer van ’88 werd nogmaals een reis ondernomen, ditmaal via Duitsland en Oostenrijk naar Joegoslavië. Via Zadar en Zagreb werd er weer naar huis in Breda gereden. Ditmaal werd 5000km aan de teller toegevoegd, tot het totaal van 87.000km, weer met een voorbeeldig benzineverbruik.
In het jaar erna volgden nog wat lokale ritten, waarna op 2 juli ’89 20 liter getankt werd bij een stand van 89.525km. Nu lezen we bijna 90.000km af, dus veel is er sindsdien niet meer gereden.
We vonden hem in midden-Frankrijk in een schuur waar hij een jaar of 15 gestaan had. Op een paar plekken roestte hij maar in het algemeen was hij nog wonderbaarlijk goed. En we vinden eendjes uit de seventies zo leuk! Een 2cv4 is ondertussen zeldzamer dan een ribbelkap-eendje uit de fifties.
Dus ging hij weer mee naar Nederland. We herstelden de serieuze roest, maar lieten hem uiterlijk zoveel mogelijk als hij was. Wel kreeg hij een flinke poetsbeurt. Ook alle techniek werd aangepakt, met nieuwe remmen en banden. Het motortje draaide al snel weer heerlijk gierend zijn toeren.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
In juli ging hij mee op een tocht door België, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het tankstation in Venda Nova bij Lissabon was de verste bestemming. In anderhalve maand werd er ruim 7000km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
In de zomer van ’88 werd nogmaals een reis ondernomen, ditmaal via Duitsland en Oostenrijk naar Joegoslavië. Via Zadar en Zagreb werd er weer naar huis in Breda gereden. Ditmaal werd 5000km aan de teller toegevoegd, tot het totaal van 87.000km, weer met een voorbeeldig benzineverbruik.
In het jaar erna volgden nog wat lokale ritten, waarna op 2 juli ’89 20 liter getankt werd bij een stand van 89.525km. Nu lezen we bijna 90.000km af, dus veel is er sindsdien niet meer gereden.
We vonden hem in midden-Frankrijk in een schuur waar hij een jaar of 15 gestaan had. Op een paar plekken roestte hij maar in het algemeen was hij nog wonderbaarlijk goed. En we vinden eendjes uit de seventies zo leuk! Een 2cv4 is ondertussen zeldzamer dan een ribbelkap-eendje uit de fifties.
Dus ging hij weer mee naar Nederland. We herstelden de serieuze roest, maar lieten hem uiterlijk zoveel mogelijk als hij was. Wel kreeg hij een flinke poetsbeurt. Ook alle techniek werd aangepakt, met nieuwe remmen en banden. Het motortje draaide al snel weer heerlijk gierend zijn toeren.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen