Informatie van de verkoper
Serieuzer dan dit wordt het niet. De vorige eigenaar en opdrachtgever van deze ombouw wist precies hoe zijn perfecte Range Rover er uit moest zien. Een onverwoestbare 6.2 liter V8 diesel zonder turbo's, gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie met vijf versnellingen, een verhoogd dak, verlengde carrosserie en alle toevoegingen die je maar kunt bedenken om zelfvoorzienend de aarde over te kunnen rijden. Dit is een "overland Range Rover" van het zuiverste water. Deze auto werd gebouwd met een reis in het achterhoofd: van Zwitserland naar de Noordkaap, door Siberië, naar Engeland en terug naar Zwitserland, een reis van maar liefst 24.000 kilometer. Bij de ombouw werd niets aan het toeval overgelaten. Laten we van voor naar achter door de auto lopen om niets te vergeten. Aan de voorzijde valt direct op dat de auto is voorzien van een metalen bumper met ingebouwde lier, verbeterde koeling, extra verlichting en roosters om de koplampen. De motorkap werd voorzien van speciale zwarte verf om reflecties te voorkomen. De 6.2 liter V8 diesel haalt adem door twee snorkels aan weerzijden van de cabine. De snorkels helpen om minder stof de motor in te zuigen en maken het mogelijk om door dieper water over te steken. De auto staat op General Grabber All Terrain banden met goed profiel. De auto is aan de onderzijde voorzien van de carrosserie eveneens voorzien van de sterke lak die beter bestand is tegen opspattende stenen. Vanzelfsprekend is de auto aan de onderzijde voorzien van beschermende beplating voor de motor, koeling en differentiëlen. Op het dak vinden we uiteraard ook extra lampen, maar ook het reservewiel, een zonnepaneel en een koffer voor opslag. Aan beide zijkanten van de auto zijn speciale frames gemonteerd waar rijplaten op zijn bevestigd, extra dieseltanks, een schep, een bijl en extra koffers. Aan de achterzijde zien we dat de gewone achterbumper plaats heeft gemaakt voor een metalen exemplaar die niet alleen steviger is dan de kunststof bumper af fabriek maar ook helpt bij het verbeteren van de aan- en afrijhoeken. Die worden verder verbeterd door het feit dat de auto is voorzien van een lift kit waardoor bodemvrijheid eigenlijk nooit een probleem is. De reguliere metalen kofferklep met ruit heeft plaats gemaakt voor een kunststof exemplaar met extra isolatie. Ook aan de achterzijde van de auto vinden we extra verlichting, voor het geval er in de "middle of nowhere" in het donker aan de auto moet worden gewerkt. De binnenzijde mis met evenveel gevoel voor detail afgewerkt. Hoewel de ruimte door het platform waarop de auto is gebouwd relatief beperkt is, is er door de slimme indeling maximaal gebruik gemaakt van de aanwezige ruimte. Zo is er plek voor twee volwassenen om te slapen, is er een keuken aanwezig en is er volop opslagruimte onder het bed en in de ingebouwde kastjes. De kwaliteit spat ervan af. De auto is verder goed geïsoleerd en voorzien van extra meters op het dashboard om de vitale organen tijdens het rijden goed te kunnen monitoren. Voor de koude nachten is er een stand kachel aanwezig. De kabelboom is ook volledig aangepast aan alle nieuwe toevoegingen aan de auto zoals een inverter voor het zonnepaneel, de extra accu's voor het interieur en de overige toegevoegde functionaliteiten. Ook hier is alles goed gezekerd en eenvoudig aan te werken in het geval van een kleine calamiteit. Het is met recht een hele bijzondere auto. Er is eigenlijk geen reis over land te bedenken die u met deze auto niet zou kunnen ondernemen. De auto is opgebouwd door dezelfde specialist die verantwoordelijk was voor de Zwitserse inschrijving voor de Camel Trophy, echte liefhebbers en kenners dus. Dat blijkt ook uit de enorme hoeveelheid documentatie bij de auto. Werkelijk alle toegevoegde systemen zijn uitgebreid gedocumenteerd zodat het onderhouden en eventueel repareren een fluitje van een cent is en niet uitmondt in een eeuwigdurende zoektocht. Er is een kapitaal in de ombouw van deze Range Rover geïnvesteerd (ruim over