Opties
Informatie van de verkoper
Het is 1952 als Leonard Lord, nog vóór openingstijd, over de beursvloer van de Earls Court Motor Show loopt. Hij stopt bij de stand van Donald Healey, die op de show de 'Donald Healey 100' presenteert. Lord is onder de indruk en nog voor de deuren voor het publiek opengaan koopt Lord de rechten van Healey. Samen presenteren ze die middag de Austin-Healey 100. En de rest is geschiedenis, zegt men dan.
Het avontuur begint met de 100, volledig aangeduid als 100-4 BN-1. Toegegeven, een weinig sexy naam maar de auto maakt alles goed. Het ontwerp komt uit de koker van Gerry Coker en wordt nog altijd gewaardeerd als één van de meest geslaagd vormgegeven carrosserieën die er zijn. Na enkele uitvoeringen met viercilinder komt in 1956 de eerste zescilinder op de markt, 2,6 liter groot en afkomstig uit de Austin Westminster. Na twee jaar is het dan zover, de Big Healey doet zijn intrede, de zware jongen. Een 2,9 liter grote BMC C-series zescilinder die een grote schare liefhebbers kent. In 1962 komt de 3000 Mk3 BJ8 op de markt, met een iets gewijzigd dashboard en een andere middenconsole. Een gewijzigde nokkenas en carburateur zorgden voor een vermogenstoename waardoor de Big Healey nu 150 pk sterk is.
De 3000 Mk3 BJ8 die u hier ziet is afkomstig uit 1967 en is er eentje om optimaal van te genieten. Dat kan zowel door te kijken als door te rijden want deze gerestaureerde 3000 is een ontzettend mooi en goed rijdend exemplaar.
De carrosserie van de typisch Engelse groene Healey is in het verleden gerestaureerd op vakkundige wijze. Het resultaat is zeer tevredenstellend. Een fraaie carrosserie en dito interieur maken het tot een prachtig totaalplaatje. De groene lak zorgt direct voor de bekende klassieke Healey-uitstraling, geliefde spaakwielen maken het totaalplaatje aan de buitenkant af. Keurig bijgehouden, keurig voor gezorgd, alles aan deze auto laat zien dat hij tot in de puntjes gekoesterd is.
De Healey is er geen die alleen in een hoekje heeft gestaan om mooi te zijn, er is ook met de auto gereden. En dat merkt u als u op pad gaat met deze auto. De lekker felle zespitter hangt goed aan het gas en schakelen doet de Healey voortreffelijk. De remmen zijn alert en uitstekend voorbereid op hun taak.
Om u heen het in stijlvol zwart leder opgetrokken interieur, met mooie houten dashboardpanelen en mooie Smith instrumenten en tuimelschakelaars. De kuipstoelen zitten plezierig en houden u goed op de plek tijdens sportievere ritten. De bekleding is prachtig zonder 'te nieuw' te lijken waardoor de ambiance helemaal goed is. Hadden we al benoemd dat de zwarte softtop in een optimale staat verkeert? Bij deze! Staat de auto gestald dan is er een eveneens zwarte tonneau cover bij de auto aanwezig om deze netjes af te dekken.
De techniek van deze 3000 is helemaal bij en zeer goed verzorgd. De motorruimte is zeer netjes, waarbij carburateurs, kabels, het blok zelf er allemaal uitstekend uitzien. De auto is verder keihard en roest is de carrosserie en bodem vreemd.
Deze Austin-Healey 3000 Mk3 BJ8 is er eentje zoals we hem zeer graag zien: een fraaie kleurstelling, de juiste motor en mooie details als het zwarte leder en de spaakwielen. Een rijdersauto in topstaat!
Meer informatie
Laadvermogen: 280 kg
GVW: 1.440 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het avontuur begint met de 100, volledig aangeduid als 100-4 BN-1. Toegegeven, een weinig sexy naam maar de auto maakt alles goed. Het ontwerp komt uit de koker van Gerry Coker en wordt nog altijd gewaardeerd als één van de meest geslaagd vormgegeven carrosserieën die er zijn. Na enkele uitvoeringen met viercilinder komt in 1956 de eerste zescilinder op de markt, 2,6 liter groot en afkomstig uit de Austin Westminster. Na twee jaar is het dan zover, de Big Healey doet zijn intrede, de zware jongen. Een 2,9 liter grote BMC C-series zescilinder die een grote schare liefhebbers kent. In 1962 komt de 3000 Mk3 BJ8 op de markt, met een iets gewijzigd dashboard en een andere middenconsole. Een gewijzigde nokkenas en carburateur zorgden voor een vermogenstoename waardoor de Big Healey nu 150 pk sterk is.
De 3000 Mk3 BJ8 die u hier ziet is afkomstig uit 1967 en is er eentje om optimaal van te genieten. Dat kan zowel door te kijken als door te rijden want deze gerestaureerde 3000 is een ontzettend mooi en goed rijdend exemplaar.
De carrosserie van de typisch Engelse groene Healey is in het verleden gerestaureerd op vakkundige wijze. Het resultaat is zeer tevredenstellend. Een fraaie carrosserie en dito interieur maken het tot een prachtig totaalplaatje. De groene lak zorgt direct voor de bekende klassieke Healey-uitstraling, geliefde spaakwielen maken het totaalplaatje aan de buitenkant af. Keurig bijgehouden, keurig voor gezorgd, alles aan deze auto laat zien dat hij tot in de puntjes gekoesterd is.
De Healey is er geen die alleen in een hoekje heeft gestaan om mooi te zijn, er is ook met de auto gereden. En dat merkt u als u op pad gaat met deze auto. De lekker felle zespitter hangt goed aan het gas en schakelen doet de Healey voortreffelijk. De remmen zijn alert en uitstekend voorbereid op hun taak.
Om u heen het in stijlvol zwart leder opgetrokken interieur, met mooie houten dashboardpanelen en mooie Smith instrumenten en tuimelschakelaars. De kuipstoelen zitten plezierig en houden u goed op de plek tijdens sportievere ritten. De bekleding is prachtig zonder 'te nieuw' te lijken waardoor de ambiance helemaal goed is. Hadden we al benoemd dat de zwarte softtop in een optimale staat verkeert? Bij deze! Staat de auto gestald dan is er een eveneens zwarte tonneau cover bij de auto aanwezig om deze netjes af te dekken.
De techniek van deze 3000 is helemaal bij en zeer goed verzorgd. De motorruimte is zeer netjes, waarbij carburateurs, kabels, het blok zelf er allemaal uitstekend uitzien. De auto is verder keihard en roest is de carrosserie en bodem vreemd.
Deze Austin-Healey 3000 Mk3 BJ8 is er eentje zoals we hem zeer graag zien: een fraaie kleurstelling, de juiste motor en mooie details als het zwarte leder en de spaakwielen. Een rijdersauto in topstaat!
Meer informatie
Laadvermogen: 280 kg
GVW: 1.440 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen