Informatie van de verkoper
De Fiat 600 (Italiaans: Seicento is een kleine stadsauto en economy gezinsauto met de motor achterin, gemaakt door de Italiaanse autofabrikant Fiat van 1955 tot 1969 - aangeboden in een tweedeurs fastback sedan en een vierdeurs Multipla mini MPV carrosserievarianten. De 600 wordt beschouwd als een popicoon van het Italiaanse economische wonder, en de Multipla met drie zitrijen, hoewel klein en vreemd ogend, wordt gezien als een van de eerste in massa geproduceerde minivans.
Het geheel nieuwe ontwerp was slechts 3,22 m lang en was Fiat's eerste auto met de motor achterin, en kostte ongeveer € 8.680 Het totale aantal geproduceerd tussen 1955 en 1969 in de Mirafiori-fabriek in Turijn bedroeg 2.695.197.
De Fiat 600 uit 1955 vormde ook de blauwdruk voor een nog kleinere broer of zus, de 2,97 m (9 ft 9 in) tweede generatie "Nuova" (nieuwe) Fiat 500, die twee jaar later werd gelanceerd - die, hoewel ronder van vorm, grotendeels werd gekopieerd van de lay-out en het ontwerp van de 600. Later vormde het platform van de 600 ook de basis voor de grotere 850 sedan, coupé en spider, gelanceerd vanaf 1964, die vijf jaar naast de 600 in het Fiat-assortiment bestond, totdat de 600 werd geannuleerd.
De auto had hydraulische trommelremmen op alle vier de wielen. De ophanging bestond uit een enkele dubbel gemonteerde bladveer - die als stabilisator fungeert - tussen de voorwielen, gekoppeld aan gasgevulde schokdempers, en een onafhankelijke spiraal-over-schokdemperopstelling gekoppeld aan semi-draagarmen aan de achterkant. Alle 600 modellen hadden 3-synchro (geen synchro op de 1e) 4-versnellingsbak. In tegenstelling tot de Volkswagen Kever of Fiat 500 is de Fiat 600 watergekoeld met een ruime cabineverwarming en hoewel de koeling over het algemeen voldoende is, is voor gemodificeerde versies met hoog vermogen een aan de voorzijde gemonteerde radiator of oliekoeler nodig als aanvulling op de aan de achterzijde gemonteerde radiatoren. radiator. Alle modellen van de 600 hadden generatoren met mechanische externe regelaars.
De topsnelheid varieerde van 95 km/u (59 mph) leeg met de 633 cc inline-vier motor tot 110 km/u (68 mph) met de 767 cc versie.
Onze auto is een van de eerste Fiat 600 en heeft "suicide doors". Dit is het geliefde en meest gezochte model. Met deze auto kunt u inschrijven in de meest prestigieuze rally ter wereld: de Mille Miglia. Van binnen ziet u het originele interieur dat zeer eenvoudig is maar wel funtioneel. Het is een auto voor de liefhebber.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het geheel nieuwe ontwerp was slechts 3,22 m lang en was Fiat's eerste auto met de motor achterin, en kostte ongeveer € 8.680 Het totale aantal geproduceerd tussen 1955 en 1969 in de Mirafiori-fabriek in Turijn bedroeg 2.695.197.
De Fiat 600 uit 1955 vormde ook de blauwdruk voor een nog kleinere broer of zus, de 2,97 m (9 ft 9 in) tweede generatie "Nuova" (nieuwe) Fiat 500, die twee jaar later werd gelanceerd - die, hoewel ronder van vorm, grotendeels werd gekopieerd van de lay-out en het ontwerp van de 600. Later vormde het platform van de 600 ook de basis voor de grotere 850 sedan, coupé en spider, gelanceerd vanaf 1964, die vijf jaar naast de 600 in het Fiat-assortiment bestond, totdat de 600 werd geannuleerd.
De auto had hydraulische trommelremmen op alle vier de wielen. De ophanging bestond uit een enkele dubbel gemonteerde bladveer - die als stabilisator fungeert - tussen de voorwielen, gekoppeld aan gasgevulde schokdempers, en een onafhankelijke spiraal-over-schokdemperopstelling gekoppeld aan semi-draagarmen aan de achterkant. Alle 600 modellen hadden 3-synchro (geen synchro op de 1e) 4-versnellingsbak. In tegenstelling tot de Volkswagen Kever of Fiat 500 is de Fiat 600 watergekoeld met een ruime cabineverwarming en hoewel de koeling over het algemeen voldoende is, is voor gemodificeerde versies met hoog vermogen een aan de voorzijde gemonteerde radiator of oliekoeler nodig als aanvulling op de aan de achterzijde gemonteerde radiatoren. radiator. Alle modellen van de 600 hadden generatoren met mechanische externe regelaars.
De topsnelheid varieerde van 95 km/u (59 mph) leeg met de 633 cc inline-vier motor tot 110 km/u (68 mph) met de 767 cc versie.
Onze auto is een van de eerste Fiat 600 en heeft "suicide doors". Dit is het geliefde en meest gezochte model. Met deze auto kunt u inschrijven in de meest prestigieuze rally ter wereld: de Mille Miglia. Van binnen ziet u het originele interieur dat zeer eenvoudig is maar wel funtioneel. Het is een auto voor de liefhebber.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen