Informatie van de verkoper
Dit is een 504 Commerciale, een low-spec utility wagon die maar een paar jaar is gebouwd in het midden van de jaren zeventig. Speciale grille, dashboard en kofferbak zonder bekleding identificeren hem. Deze Peugeot 504 Break uit 1973 ziet er goed uit en heeft nog steeds zijn originele lak. De auto is 10 jaar in een garage opgeslagen geweest, maar naar het zich laat aanzien stond hij, zelfs toen hij regelmatig werd gebruikt, waarschijnlijk binnen geparkeerd.
Ondanks een paar kleine probleemgebieden ziet de kastanjebruine lak er nog steeds goed uit met een diepe glans. Er zijn een paar kleine deukjes te zien bij de neus en er is wat corrosie zichtbaar net onder de achterruit op de achterklep. Bumpers vertonen een paar slijtplekken en wat lichte vervaging, maar hebben hun vorm behouden. De stalen velgen van de fabriek hebben wat kleine putjes, maar de naafdoppen blijven helder en vlekvrij.
De binnenkant ziet er net zo goed uit als de buitenkant. Bruine stoelen en deurpanelen zijn mooi, zonder scheuren, verkleuring of doorzakkend materiaal, en de rubberen vloer is ook nog in goede staat. Het dashboard is ook vrij van scheuren en de meters ziet er helder en leesbaar uit. Een kolompook is altijd cool, vooral in een grote oude Franse stationwagen.
Zodra de achterbank is neergeklapt, is er meer dan voldoende laadruimte beschikbaar. De kale vloeren zien er ongebruikt uit en de geheel witte hemelbekleding is praktisch nieuw. Opvallende details zijn de grote, dikke achterlichten en het interessante ondersteuningsmechanisme van de achterklep.
De motorruimte vertoont een duidelijke patina en de auto heeft waarschijnlijk minimaal nieuwe slangen, accu en vloeistoffen nodig. Er werden in de loop der jaren drie verschillende diesels aangeboden in de 504, maar dit is de 2.0 liter versie met een bescheiden vermogen van 53 pk. Er staan 53.000 kilometer op de teller.
Deze auto's stonden bekend om hun duurzaamheid in barre omstandigheden, zoals in het ten zuiden van de Sahara gelegen deel van Afrika.
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
This is a 504 Commerciale, low-spec utilty wagon only built for few years in the middle of the seventies. Special grille, dashboard and trunk without garnisment identify it. This 1973 Peugeot 504 Break looks good and retains its original paint. The car was stored away in a garage for 10 years, but by the looks of things, even when it was being regularly used it was likely parked indoors.
Despite a few small problem areas, maroon paint still looks good with a deep gloss. A couple of small nicks can be seen near the nose, and some corrosion is evident just under the rear window on the hatch. Bumpers show a few scuffs along with some minor fading, but have held their shape. Factory steel wheels have some minor pitting, but the center caps remain bright and blemish free.
The inside bits look just as good as the exterior. Tan seats and door panels show nicely with no rips, discoloration, or sagging material, and the rubber flooring is still in good shape too. The dash is also free of cracks, and the gauge pack looks clear and legible. A column shifter is always cool, especially in a big old French wagon.
Once the rear seat is folded, there’s more than ample cargo capacity available. The bare floors look unused, and another photo shows the all-white headliner appearing practically new. Check out the big, chunky taillights and interesting tailgate support mechanism.
The engine bay shows a definite patina, and the car will likely need new hoses, a battery, and fluids at a bare minimum. Three different diesels were offered in the 504 over the years, but this one should be the 2.0 liter version rated at a modest 53 HP. 53k kilometers are recorded on the odometer.
These cars were known for their durability in harsh environments like sub-Saharan Africa.
More information on: www.kucarfa.nl
Ondanks een paar kleine probleemgebieden ziet de kastanjebruine lak er nog steeds goed uit met een diepe glans. Er zijn een paar kleine deukjes te zien bij de neus en er is wat corrosie zichtbaar net onder de achterruit op de achterklep. Bumpers vertonen een paar slijtplekken en wat lichte vervaging, maar hebben hun vorm behouden. De stalen velgen van de fabriek hebben wat kleine putjes, maar de naafdoppen blijven helder en vlekvrij.
De binnenkant ziet er net zo goed uit als de buitenkant. Bruine stoelen en deurpanelen zijn mooi, zonder scheuren, verkleuring of doorzakkend materiaal, en de rubberen vloer is ook nog in goede staat. Het dashboard is ook vrij van scheuren en de meters ziet er helder en leesbaar uit. Een kolompook is altijd cool, vooral in een grote oude Franse stationwagen.
Zodra de achterbank is neergeklapt, is er meer dan voldoende laadruimte beschikbaar. De kale vloeren zien er ongebruikt uit en de geheel witte hemelbekleding is praktisch nieuw. Opvallende details zijn de grote, dikke achterlichten en het interessante ondersteuningsmechanisme van de achterklep.
De motorruimte vertoont een duidelijke patina en de auto heeft waarschijnlijk minimaal nieuwe slangen, accu en vloeistoffen nodig. Er werden in de loop der jaren drie verschillende diesels aangeboden in de 504, maar dit is de 2.0 liter versie met een bescheiden vermogen van 53 pk. Er staan 53.000 kilometer op de teller.
Deze auto's stonden bekend om hun duurzaamheid in barre omstandigheden, zoals in het ten zuiden van de Sahara gelegen deel van Afrika.
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
This is a 504 Commerciale, low-spec utilty wagon only built for few years in the middle of the seventies. Special grille, dashboard and trunk without garnisment identify it. This 1973 Peugeot 504 Break looks good and retains its original paint. The car was stored away in a garage for 10 years, but by the looks of things, even when it was being regularly used it was likely parked indoors.
Despite a few small problem areas, maroon paint still looks good with a deep gloss. A couple of small nicks can be seen near the nose, and some corrosion is evident just under the rear window on the hatch. Bumpers show a few scuffs along with some minor fading, but have held their shape. Factory steel wheels have some minor pitting, but the center caps remain bright and blemish free.
The inside bits look just as good as the exterior. Tan seats and door panels show nicely with no rips, discoloration, or sagging material, and the rubber flooring is still in good shape too. The dash is also free of cracks, and the gauge pack looks clear and legible. A column shifter is always cool, especially in a big old French wagon.
Once the rear seat is folded, there’s more than ample cargo capacity available. The bare floors look unused, and another photo shows the all-white headliner appearing practically new. Check out the big, chunky taillights and interesting tailgate support mechanism.
The engine bay shows a definite patina, and the car will likely need new hoses, a battery, and fluids at a bare minimum. Three different diesels were offered in the 504 over the years, but this one should be the 2.0 liter version rated at a modest 53 HP. 53k kilometers are recorded on the odometer.
These cars were known for their durability in harsh environments like sub-Saharan Africa.
More information on: www.kucarfa.nl