Opties
Informatie van de verkoper
Trade-in car. Het is Kerstavond 1898 als Louis Renault samen met zijn broers staat te kijken naar zijn eerste creatie, een Voiturette (omgebouwde de Dion-Bouton 3-wieler). Dit voertuig zou de basis vormen voor het in 1899 opgerichte automobiel bedrijf Renault Freres en het begin van de carrière van Louis in de automobiel industrie. De interesse voor zijn creaties is groot en na een bezoek aan de FORD fabrieken in 1911 besluit Louis dat zijn bedrijf een van de grootste industriële bedrijven van Frankrijk dient te worden. Het was de elite die interesse toonde en Renault stond daarom in die tijd synoniem aan Luxe en kwaliteit.
Anno 2022 zijn er nog maar weinig Renaults ‘bekend’ uit die begin periode, wij beseffen ons dat het voertuig wat wij u hier aanbieden, zeer uniek, Namelijk een PI 18, gebouwd door carrossier Felber et Fils (een grote naam in de rumoerige twintiger jaren van de vorige eeuw). Dit exemplaar met als eerste registratie in 1926, was voorzien van een 4.8 liter zescilinder in lijn met 24 pk, 'Les 6 cylindres de luxe'. De versnellingsbak was handgeschakelt en voorzag in 4 versnellingen. Renault plaatste in het kader van veiligheid maar ook ‘luxe’ trommelremmen op alle vier de wielen, redelijk uniek voor die tijd. Er is weinig bekend over de vroege geschiedenis van dit unieke exemplaar totdat hij te koop werd aangeboden op de Barrett-Jackson Scottsdale-veiling in 1986. Het was Frank Spain die de auto aan zijn toch al uitgebreide collectie toevoegde. In die tijd wordt bekend dat dit exemplaar onaangeraakt een volledig origineel is gebleven. De afgelopen 35 jaar werd de auto opgeslagen en gedisplayed (Tupelo museum) nooit was er de intentie deze tijdscapsule te gebruiken of te restaureren, waarom ook, zo’n uniek exemplaar in een unieke originele staat! De PI 18 oogt zeer compleet overigens, en dat bijna 100 jaar nadat de auto voor het eerst werd geregistreerd. Enige documenten met betrekking tot de veiling in 1986 vergezellen onze Renault, inclusief de Amerikaanse registratie uit de staat Mississippi (de import en overige belastingen zijn uiteraard al door ons betaald). Dit is uw kans om een zeer zeldzame pre-war Renault aan te schaffen, niets aan doen, gewoon neerzetten en genieten van bijna 100 jaar automobiele geschiedenis.
Meer informatie
Tellerstand: 7.329 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Anno 2022 zijn er nog maar weinig Renaults ‘bekend’ uit die begin periode, wij beseffen ons dat het voertuig wat wij u hier aanbieden, zeer uniek, Namelijk een PI 18, gebouwd door carrossier Felber et Fils (een grote naam in de rumoerige twintiger jaren van de vorige eeuw). Dit exemplaar met als eerste registratie in 1926, was voorzien van een 4.8 liter zescilinder in lijn met 24 pk, 'Les 6 cylindres de luxe'. De versnellingsbak was handgeschakelt en voorzag in 4 versnellingen. Renault plaatste in het kader van veiligheid maar ook ‘luxe’ trommelremmen op alle vier de wielen, redelijk uniek voor die tijd. Er is weinig bekend over de vroege geschiedenis van dit unieke exemplaar totdat hij te koop werd aangeboden op de Barrett-Jackson Scottsdale-veiling in 1986. Het was Frank Spain die de auto aan zijn toch al uitgebreide collectie toevoegde. In die tijd wordt bekend dat dit exemplaar onaangeraakt een volledig origineel is gebleven. De afgelopen 35 jaar werd de auto opgeslagen en gedisplayed (Tupelo museum) nooit was er de intentie deze tijdscapsule te gebruiken of te restaureren, waarom ook, zo’n uniek exemplaar in een unieke originele staat! De PI 18 oogt zeer compleet overigens, en dat bijna 100 jaar nadat de auto voor het eerst werd geregistreerd. Enige documenten met betrekking tot de veiling in 1986 vergezellen onze Renault, inclusief de Amerikaanse registratie uit de staat Mississippi (de import en overige belastingen zijn uiteraard al door ons betaald). Dit is uw kans om een zeer zeldzame pre-war Renault aan te schaffen, niets aan doen, gewoon neerzetten en genieten van bijna 100 jaar automobiele geschiedenis.
Meer informatie
Tellerstand: 7.329 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen