Informatie van de verkoper
De serieproductie van de Volkswagen Type 2 T1 begon in maart 1950 in de Volkswagen-fabriek in Wolfsburg met de gesloten bestelwagen. Kenmerkend voor de T1 is de voorkant met V-vormige kralen, het grote VW-embleem en de gedeelde voorruit. De bestuurders- en voorpassagiersdeur hadden schuiframen met knevelsluitingen en elk een smal scharnierend raam.
De techniek van de T1 is grotendeels overgenomen van de VW Kever: achterwielaandrijving met een luchtgekoelde 4-cilinder boxermotor, die aanvankelijk 25 pk had. De achterste pendelas en de voorste dubbele krukarmas waren geveerd door middel van torsiestaven, een torsiestaven (ronde stang) links en rechts aan de achterzijde en twee "veerpakketten" boven elkaar aan de voorzijde. De auto had trommelremmen voor en achter. In tegenstelling tot de Kever werd de zelfdragende carrosserie verstevigd met dwars- en langsprofielen om het aanvankelijke laadvermogen van 760 kg en later tot een ton te kunnen dragen. Het stuur was plat en groter dan dat van de Kever.
De verkoop van de bestelwagen was zo succesvol dat de productie op 8 maart 1956 werd verplaatst van de hoofdfabriek in Wolfsburg naar de nieuwe VW-fabriek in Hannover.
Afwerkingen:
Dieplader met enkele cabine (met normaal of verlengd bed)
Pick-up met dubbele cabine
Bestelwagen
Minibus of stationwagon met maximaal negen zitplaatsen inclusief chauffeur (11 ramen inclusief ramen in de deuren)
Minibus of stationwagon met maximaal negen zitplaatsen inclusief chauffeur (13 ramen inclusief ramen in de deuren)
Bus speciaal model ("Samba-Bus" met 23, later 21 ramen en vouwdak)
Hulpdiensten inclusief ambulances (met speciale carrosserieën van externe fabrikanten)
Verkoopwagen met hoog dak en zijluik
Campingbus met kampeeruitrusting (met schaardak of later vouwdak met binnentent en twee extra slaapplaatsen op dakniveau)
Deze bestelbus hier is totaal gerestaureerd naar concoursniveau. Hij rijdt ook perfect. Uitgevoerd in rood met een beige interieur. Wij hebben de bus bestikkerd met de logo's van Porsche Renndienst. Een prachtige bus voor liefhebber.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De techniek van de T1 is grotendeels overgenomen van de VW Kever: achterwielaandrijving met een luchtgekoelde 4-cilinder boxermotor, die aanvankelijk 25 pk had. De achterste pendelas en de voorste dubbele krukarmas waren geveerd door middel van torsiestaven, een torsiestaven (ronde stang) links en rechts aan de achterzijde en twee "veerpakketten" boven elkaar aan de voorzijde. De auto had trommelremmen voor en achter. In tegenstelling tot de Kever werd de zelfdragende carrosserie verstevigd met dwars- en langsprofielen om het aanvankelijke laadvermogen van 760 kg en later tot een ton te kunnen dragen. Het stuur was plat en groter dan dat van de Kever.
De verkoop van de bestelwagen was zo succesvol dat de productie op 8 maart 1956 werd verplaatst van de hoofdfabriek in Wolfsburg naar de nieuwe VW-fabriek in Hannover.
Afwerkingen:
Dieplader met enkele cabine (met normaal of verlengd bed)
Pick-up met dubbele cabine
Bestelwagen
Minibus of stationwagon met maximaal negen zitplaatsen inclusief chauffeur (11 ramen inclusief ramen in de deuren)
Minibus of stationwagon met maximaal negen zitplaatsen inclusief chauffeur (13 ramen inclusief ramen in de deuren)
Bus speciaal model ("Samba-Bus" met 23, later 21 ramen en vouwdak)
Hulpdiensten inclusief ambulances (met speciale carrosserieën van externe fabrikanten)
Verkoopwagen met hoog dak en zijluik
Campingbus met kampeeruitrusting (met schaardak of later vouwdak met binnentent en twee extra slaapplaatsen op dakniveau)
Deze bestelbus hier is totaal gerestaureerd naar concoursniveau. Hij rijdt ook perfect. Uitgevoerd in rood met een beige interieur. Wij hebben de bus bestikkerd met de logo's van Porsche Renndienst. Een prachtige bus voor liefhebber.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen