Opties
Informatie van de verkoper
De Fiat Panda is een echt icoon uit de 80e jaren. laten we om mee te beginnen over het ontwerp praten. Designer Gioretto Giugiaro heeft namelijk niet voor niets de titel “designer of the century” gekregen. Giugiaro is onder meer bekend van de ontwerpen zoals onder andere de Lotus Esprit, en de DeLorean DMC-12. Toch overweegt Giugiaro dat de Fiat Panda zijn favoriete project aller tijden is.
Het verhaal van de Fiat Panda begon in augustus van het jaartal 1976 toen Carlo De Benedetti aan Giugiaro een opdracht gegeven had om een nieuwe auto te tekenen op basis van een “nieuwe franse stijl kleine auto”. Het idee was om een kleine auto te ontwikkelen met veelzijdigheid voor de chauffeur, maar tegelijkertijd ook de kosten en het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Daarom is de rode draad van het design van de Panda dus volledig gericht op het verlagen van het gewicht en de kosten.
De structuur van het carrosserie werd uiteindelijk ook een van de aanzichten van binnen uit de auto, omdat er op kosten moest worden bespaard werd er op de inrichting gelet. Zoals goed te zien achterin de auto, aan de wielkasten die niet weggewerkt zijn maar nu deel uitmaken van het interieur.
Een leuk feitje is dat alle glaze panelen in de Fiat Panda allemaal vlak zijn. Dit is niet zomaar zo bedacht, vlak glas is namelijk goedkoper om te produceren.
Er zijn ongeveer 1.5 miljoen 1e generatie Panda’s gemaakt tussen 1980 en 1986. Helaas rijden er nog maar relatief weinig Panda’s van dit model rond. Dit heeft te maken met roest, maar gelukkig zijn er steeds meer liefhebbers die deze auto’s weer terug brengen naar een goede staat.
De Panda 4x4 is gelanceerd in 1983. De motor in de 4x4 modellen was een grotere 4-in-lijn motor bekend uit de Autobianchi A112 (965cc, 48pk @5600tpm). De 4x4 werd standaard geleverd met een 5 traps versnellingsbak in plaats van de standaard 4 traps versnellingsbak. De eerste versnelling genaamd de “Primino” is ontwikkeld voor het beklimmen van steile hellingen op de weg. De vertanding in de 1e versnelling is zo laag dat deze eigenlijk niet te gebruiken is op het asfalt.
De Panda 4x4 is een gewone voorwiel aangedreven auto totdat je handmatig de 4 wiel aandrijving aanzet. Dit kan doormiddel van een T hendel naar boven toe te trekken. Hiermee word de cardanas aangedreven naar de achteras waar een differentieel van ZF “175” zich bevind.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Inhoud laadruimte: 272 l
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Het verhaal van de Fiat Panda begon in augustus van het jaartal 1976 toen Carlo De Benedetti aan Giugiaro een opdracht gegeven had om een nieuwe auto te tekenen op basis van een “nieuwe franse stijl kleine auto”. Het idee was om een kleine auto te ontwikkelen met veelzijdigheid voor de chauffeur, maar tegelijkertijd ook de kosten en het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Daarom is de rode draad van het design van de Panda dus volledig gericht op het verlagen van het gewicht en de kosten.
De structuur van het carrosserie werd uiteindelijk ook een van de aanzichten van binnen uit de auto, omdat er op kosten moest worden bespaard werd er op de inrichting gelet. Zoals goed te zien achterin de auto, aan de wielkasten die niet weggewerkt zijn maar nu deel uitmaken van het interieur.
Een leuk feitje is dat alle glaze panelen in de Fiat Panda allemaal vlak zijn. Dit is niet zomaar zo bedacht, vlak glas is namelijk goedkoper om te produceren.
Er zijn ongeveer 1.5 miljoen 1e generatie Panda’s gemaakt tussen 1980 en 1986. Helaas rijden er nog maar relatief weinig Panda’s van dit model rond. Dit heeft te maken met roest, maar gelukkig zijn er steeds meer liefhebbers die deze auto’s weer terug brengen naar een goede staat.
De Panda 4x4 is gelanceerd in 1983. De motor in de 4x4 modellen was een grotere 4-in-lijn motor bekend uit de Autobianchi A112 (965cc, 48pk @5600tpm). De 4x4 werd standaard geleverd met een 5 traps versnellingsbak in plaats van de standaard 4 traps versnellingsbak. De eerste versnelling genaamd de “Primino” is ontwikkeld voor het beklimmen van steile hellingen op de weg. De vertanding in de 1e versnelling is zo laag dat deze eigenlijk niet te gebruiken is op het asfalt.
De Panda 4x4 is een gewone voorwiel aangedreven auto totdat je handmatig de 4 wiel aandrijving aanzet. Dit kan doormiddel van een T hendel naar boven toe te trekken. Hiermee word de cardanas aangedreven naar de achteras waar een differentieel van ZF “175” zich bevind.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Inhoud laadruimte: 272 l
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Ruitenwisser achter
Specificaties / Gegevens
BouwjaarOkt 1986
BrandstofBenzine
Kilometerstand161.912 km
SchakelingHandgeschakeld
KleurGroen
Vermogen48 PK
Cilinderinhoud999 cm³