Opties
Informatie van de verkoper
De 928 modellen werden aangedreven door een watergekoelde V8-motor waarbij de cilinders onder een hoek van 90° stonden. De cilinderinhoud van de motor steeg van de in eerste instantie 4,5 liter tot 5,4 liter. Het vermogen werd overgebracht via het transaxleprincipe.
Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.
De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.
928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.
Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Technische informatie
Hybride aandrijving: serieel (voortbeweging door elektromotor(en); verbrandingsmotor laadt de accu op)
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u
Accutype: LCO
Accu snelladen: Combined Charging System
Maten en gewichten
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm
Interieur
Bekleding: Velours
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Stekkeraansluiting: Combined Charging System
Aanvullende opties en accessoires
Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.
De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.
928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.
Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Technische informatie
Hybride aandrijving: serieel (voortbeweging door elektromotor(en); verbrandingsmotor laadt de accu op)
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u
Accutype: LCO
Accu snelladen: Combined Charging System
Maten en gewichten
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm
Interieur
Bekleding: Velours
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Stekkeraansluiting: Combined Charging System
Aanvullende opties en accessoires
- Bumpers in carrosseriekleur
- Mistlampen achter
- Ruitenwisser achter
- Stuur in hoogte verstelbaar
Specificaties / Gegevens
BouwjaarNov 1981
BrandstofBenzine
Kilometerstand124.098 km
SchakelingHandgeschakeld
KleurGroen
Vermogen239 PK
CategorieMetallic
Cilinderinhoud4.474 cm³