Opties
Informatie van de verkoper
We weten allemaal waar 'Made in Germany' voor staat. Nu bent u vast wel eens door een gemiddeld Duits dorp gereden, Designed in Germany...dat is een ander verhaal. Met autodesign is het net zo, gelukkig haalde men in München de Italiaanse ontwerper Ercole Spada in huis om de E34 5-serie vorm te geven. En wat voor vorm! De ontwerper van o.a. de Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo 155 en Lancia Kappa was trots op zijn ontwerp voor de Bayerische Motor Werke. Zeker toen hij er vanwege grote vraag ook nog een zgn. Touring aan toe mocht voegen. Een functionele 'stationcar' met voor die tijd sensationele prestaties. In een tijdperk van lelijke bodykits viel de M5 op door zijn subtiele agressie, iedere toevoeging ten opzichte van de standaard E34 was functioneel en verfraaiend tegelijkertijd. Zie de frontsplitter, aerodynamische achterbumper en het ontwerp van de speciale velgen bijvoorbeeld. De gewijzigde onderdelen van de M5 werden aangebracht tijdens het handmatige fabricageproces wat maar liefst twee weken per auto besloeg. Het laat zich raden dat de bouwkwaliteit van een E34 M5 van een zeer hoog niveau is. Ondanks de zekerheid van Made in Germany is er wel een reden tot zorg, soms heeft een M5 last van roest. Het hier aangeboden exemplaar heeft daar gezien onze kritische kijk op blik in het geheel geen last van. Sterker; de laatste eigenaar wilde zijn M5 zo perfect hebben dat hij nog niet zo erg lang terug bij de autoverwenners van Stipt in Vught 30k uitgaf aan detailing en de auto optisch zo goed als nieuw liet maken. Deze M5 is dan ook een schitterende origineel schadevrije auto, inclusief complete onderhoudshistorie. Onderhoudsboekje en facturen van o.a. BMW Classic zijn aanwezig. In alle opzichten een echte liefhebbers auto. Zeldzaam ook, er zijn slechts 891 exemplaren van de Touring gebouwd, van sommige automodellen is dat tegenwoordig de dagproductie. De M5 Touring is een youngtimer met klassieker potentieel, het is immers de laatste handgebouwde M5, de meest ingetogen en tegelijkertijd een M-versie waar BMW Motorsport traditioneel voor stond. Voordat er zo'n triest turbinetje op bijna iedere auto werd geschroefd of een zware V8 in het vooronder lag vroeg een M3 of 5 om een sterke voet, het plezier van de M5 zit bovenin het toerenbereik en dat vraagt om lef en vakkundige beheersing. Daar krijgt de chauffeur dan ook wel een rijmachine pur-sang voor terug, niet zomaar was de M5 destijds werelds snelste combi. Bovendien is een E34 M5 zeer betrouwbaar, verfijnd, zelfs dagelijks inzetbaar en ligt er een carriëre binnen de klassiekerwereld in het verschiet. Het zou bijna onverstandig genoemd kunnen worden om deze auto te laten staan.
Zie onze website www.wimterodijk.nl voor meer dan 100 foto's of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/bmw-m5-e34-touring-'94-topconditie-/2401
Meer informatie
Modelreeks: jan. 1992 - sep. 1995
Wielbasis: 277 cm
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 250 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zie onze website www.wimterodijk.nl voor meer dan 100 foto's of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/bmw-m5-e34-touring-'94-topconditie-/2401
Meer informatie
Modelreeks: jan. 1992 - sep. 1995
Wielbasis: 277 cm
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 250 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Specificaties / Gegevens
BouwjaarJun 1994
BrandstofSuper 95
Kilometerstand146.828 km
SchakelingHandgeschakeld
KleurZwart
Vermogen340 PK
CategorieMetallic
Cilinderinhoud3.858 cm³