Informatie van de verkoper
Suzuki presenteert de nieuwe V-Strom 800, die het Adventure Sport-range van het merk komt versterken. Met zijn energieke prestaties, ongekend comfort en uitgebreide elektronische rijdersondersteuning treedt de nieuweling in de voetsporen van de originele V-Strom 1000 uit 2002, maar met hetzelfde doel: in ongekend comfort lange afstanden afleggen. De V-Strom 800 is technisch nauw verwant aan de eerder geïntroduceerde Suzuki V-Strom 800DE.
Technische highlights 2024 Suzuki V-Strom 800
776 cc paralleltwin met 270°-ontstekingsinterval, gepatenteerde Suzuki Cross Balancer en standaard Bi-directional Quickshifter
Ook standaard met instelbare rijmodi, ABS en Traction Control
Framegeometrie gericht op comfort, met aangepaste zitpositie 5-inch TFT-kleurendisplay met USB-aansluiting en functie voor pop-upwaarschuwingen
LED-verlichting, in hoogte verstelbaar groter windscherm en aluminium gegoten velgen, verkrijgbaar in drie kleuren
Uitbreiding V-Strom-familie
De Suzuki V-Strom 800 is de nieuwe aanwinst in Suzuki’s Adventure Sport-range, met toonaangevende techniek, excellente prestaties en een zeer uitgebreide standaarduitrusting. Dit volledig nieuwe model wordt naast de V-Strom 800DE gepositioneerd, maar is meer gericht op straatgebruik. De nieuwe V-Strom 800 heeft eigenschappen die aantrekkelijk zijn voor zowel ervaren als beginnende motorrijders met een A2-rijbewijs.
De Suzuki V-Strom 800 heeft de gloednieuwe paralleltwin van 776 cc, een stijf en licht frame en een geoptimaliseerd rijwielgedeelte voor maximaal comfort in een rechte lijn en uitstekende prestaties in bochten. Hij is wendbaar om moeiteloos haarspeldbochten te nemen en schenkt vertrouwen om toch ook buiten de gebaande wegen te rijden.
‘All Roads Merge’
De nieuwe V-Strom 800 is ontwerpen volgens het productconcept ‘All Roads Merge’. Met die filosofie wordt de veelzijdigheid van de V-Strom 800 aangetoond.
De V-Strom 800 presteert dan ook uitstekend op verschillende ondergronden en biedt daarmee rijders een gevoel van vrijheid en zelfverzekerdheid voor avontuurlijk rijden.
De V-Strom 800 is ontworpen voor het afleggen van lange afstanden, maar laat zich ook moeiteloos door druk verkeer sturen in het woon-werkverkeer. Deze motorfiets markeert een opwindend nieuw tijdperk in het segment van sportieve adventure-motorfietsen.
Hoogtepunten, naast de krachtbron en de geoptimaliseerde framegeometrie, zijn onder andere de uniek gevormde aluminium swingarm van dit model, vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen aan de voorzijde, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met aan de voorzijde instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare ingaande demping.
Ook is de V-Strom 800 standaard voorzien van geavanceerde elektronische rijdersassistentiesystemen zoals de Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System, Suzuki’s Bi-Directional Quick Shift-systeem, ABS in twee standen en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System. Andere kenmerken zijn het in hoogte verstelbare grotere windscherm, LED-verlichting en een 5-inch TFT-kleurendisplay.
Paralleltwin en transmissie
Suzuki’s 776 cc paralleltwin heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Het maximumvermogen bedraagt 62 kW (84,3 pk) bij 8.500 toeren per minuut, maar er is ook een vermogensversie van 35 kW (47,5 pk) voor A2-rijbewijshouders.
De nieuwe tweecilinder met Euro5-emissienorm heeft een lange boring-slagverhouding voor de perfecte balans tussen een soepele en controleerbare vermogensafgifte bij elk toerental. Ook biedt deze motor een krachtig koppel van 78 Nm bij 6.800 toeren per minuut. Vanaf circa 3.000 toeren per minuut is al zo’n 95 % van dat koppel beschikbaar.
De grote tank met een inhoud van 20 liter maakt de V-Strom 800 ideaal voor de langeafstandsritten. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4 l/100 km (WMTC) is er een riante actieradius van meer dan 400 km mogelijk tussen tankstops.
Suzuki Cross Balancer
Het gepatenteerde Suzuki Cross Balancer-mechanisme garandeert een bijzonder soepel rijgedrag, terwijl de krachtbron dankzij dit systeem lichter en compacter kan worden geconstrueerd. De twee door de krukas aangedreven balansassen – onder een hoek van 90 graden gemonteerd – elimineren trillingen. Het systeem is uniek en voorbehouden aan Suzuki-motorfietsen. De balansas op gelijke hoogte met de krukas onderdrukt primaire trillingen van de zuiger in cilinder 1 en de balansas onder de krukas doet hetzelfde voor cilinder 2. De krukas met de kruktappen onder een hoek van 270 graden voorkomt secundaire motortrillingen.
Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Standaard is iedere V-Strom 800 uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket onder de noemer Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). De assistentiesystemen zijn door de rijder naar eigen smaak te configureren aan de hand van type ondergrond en omstandigheden om de rit zo comfortabel mogelijk te maken. S.I.R.S. omvat onder meer:
De elektronische ‘ride-by-wire’ gasklepbediening verbetert de controle en geeft een betrouwbare gasrespons. Het karakter van de nieuwe paralleltwin kan worden aangepast met drie rijmodi via de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Er is keuze uit rijmodus Active, Basic en Comfort. De paralleltwin is altijd gekoppeld aan een Bi-directional (up & down) quickshifter, waarmee schakelen met de volledig nieuwe zesversnellingsbak snel en trefzeker gaat.
SCAS, SESS, Low RPM Assist
Het Suzuki Clutch Assist System (SCAS) met slipperfunctie zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en voorkomt een slippend of stuiterend achterwiel bij terugschakelen. Dankzij het Suzuki Easy Start System volstaat slechts één druk op de knop om de motor te starten. De functie Low RPM Assist zorgt ervoor dat het toerental van de motor licht wordt verhoogd bij het loslaten van het koppelingshendel om soepel vanuit stilstand weg te rijden, ook op een helling.
Suzuki rust de nieuwe V-Strom 800 uit met een krachtig remsysteem voorzien van radiale remklauwen van Nissin, dubbele remschijven voor met een diameter van 310 mm en een enkele remschijf achter van 260 mm. Het antiblokkeerremsysteem (ABS) is standaard in twee modi instelbaar.
De V-Strom 800 is tevens uitgerust met het beproefde Suzuki Traction Control System (STCS). Dit systeem voorkomt dat het achterwiel doorslipt en geeft meer vertrouwen bij accelereren als er minder grip is. De interventiesnelheid van dit systeem is instelbaar via drie modi. Elke modus heeft invloed op de mate waarin het systeem wielspin toestaat. STCS is ook geheel uit te schakelen.
Gericht op comfort
Een compact, lichtgewicht frame verhoogt de mate van wendbaarheid, comfort, bruikbaarheid en rijplezier. Dat was dan ook een van de doelstellingen van het ontwikkelingsteam. De door hun ontwikkelde framegeometrie draagt bij aan het comfort tijdens langeafstandsritten, de uitstekende bochtenstabiliteit en biedt een zeker en stabiel rijgedrag onder alle rijomstandigheden, ongeacht de hoeveelheid bagage of passagiers. Ook is veel aandacht besteed aan het comfort en aan het minimaliseren van vermoeidheid tijdens lange trips.
Lager zadel
De bescheiden afmeting van de voorzijde naar de achterzijde maakt een ideale gewichtsverdeling en een optimale framegeometrie mogelijk. Tegelijkertijd zorgt de slanke bouw ervoor dat de zitpositie is geoptimaliseerd, waardoor het voor rijders gemakkelijker is om hun lichaamsgewicht te gebruiken bij het nemen van scherpe bochten of om meer gewicht naar de voorzijde te verplaatsen bij het staan op de voetsteunen om vlakke onverharde wegen te verkennen.
De zitpositie is geoptimaliseerd voor comfort en is daarmee anders dan bij de offroad-georiënteerde V-Strom 800DE: het stuur staat 13 mm lager en 23 mm verder van de rijder af, de handvaten staan 15 mm dichter bij elkaar. De voetsteunen zijn 7 mm hoger geplaatst en 14 mm verder naar achter. Verder is de zadelhoogte 25 mm lager ten opzichte van de V-Strom 800DE (855 mm). De V-Strom 800 biedt ook extra comfort aan de passagier doordat zij plaats kunnen nemen op de motorfiets zonder dat hun knieën te veel te buigen.
Aan het bedieningscomfort draagt de nieuwe ergonomische schakelaar-indeling op het stuur bij. Het stuur zelf is gemaakt van een sterk maar flexibel aluminium, waardoor minder trillingen worden doorgegeven aan de armen van de rijder, zonder dat dat ten koste gaat van stuurgevoel. Het voorkomt vermoeidheid op lange ritten. Het nieuwe windscherm zorgt door de grootte en de andere vorm voor uitstekende windbescherming. Het scherm is bovendien in drie standen instelbaar, in stappen van 15 mm.
Gegoten aluminium wielen met tubeless banden
De V-Strom 800 is voorzien van unieke, gegoten aluminium 7-spaaksvelgen, die speciaal voor deze motorfiets ontworpen zijn. Ze zijn voorzien van tubeless Dunlop D614F/D614-banden (110/80R19 aan de voorzijde; 150/70R17 aan de achterzijde) met een structuur die exclusief is ontworpen voor de V-Strom 800.
TFT-display
Het 5-inch TFT-kleurendisplay is duidelijk afleesbaar en levert ook real-time informatie over de status van de motor. De toerenteller doet tevens dienst als een programmeerbare schakelindicator, die knippert wanneer de motor het ingestelde toerental bereikt. De instelling van de schakelindicatie is mogelijk in stappen van 250 toeren per minuut tussen de 4.000 en 9.250 toeren per minuut. De bediening van de functies en de instellingen voor de elektronische assistentiesystemen gebeurt met de schakelaars links op het stuur.
Het TFT-scherm heeft nog een extra functie, waarin grote pop-upmeldingen en waarschuwingen getoond kunnen worden. Het scherm kan automatisch of handmatig tussen de daginstelling (wit) en nachtinstelling (zwart) schakelen voor een optimale afleesbaarheid op elk uur van de dag en in elke rijsituatie. Aan de...
Technische highlights 2024 Suzuki V-Strom 800
776 cc paralleltwin met 270°-ontstekingsinterval, gepatenteerde Suzuki Cross Balancer en standaard Bi-directional Quickshifter
Ook standaard met instelbare rijmodi, ABS en Traction Control
Framegeometrie gericht op comfort, met aangepaste zitpositie 5-inch TFT-kleurendisplay met USB-aansluiting en functie voor pop-upwaarschuwingen
LED-verlichting, in hoogte verstelbaar groter windscherm en aluminium gegoten velgen, verkrijgbaar in drie kleuren
Uitbreiding V-Strom-familie
De Suzuki V-Strom 800 is de nieuwe aanwinst in Suzuki’s Adventure Sport-range, met toonaangevende techniek, excellente prestaties en een zeer uitgebreide standaarduitrusting. Dit volledig nieuwe model wordt naast de V-Strom 800DE gepositioneerd, maar is meer gericht op straatgebruik. De nieuwe V-Strom 800 heeft eigenschappen die aantrekkelijk zijn voor zowel ervaren als beginnende motorrijders met een A2-rijbewijs.
De Suzuki V-Strom 800 heeft de gloednieuwe paralleltwin van 776 cc, een stijf en licht frame en een geoptimaliseerd rijwielgedeelte voor maximaal comfort in een rechte lijn en uitstekende prestaties in bochten. Hij is wendbaar om moeiteloos haarspeldbochten te nemen en schenkt vertrouwen om toch ook buiten de gebaande wegen te rijden.
‘All Roads Merge’
De nieuwe V-Strom 800 is ontwerpen volgens het productconcept ‘All Roads Merge’. Met die filosofie wordt de veelzijdigheid van de V-Strom 800 aangetoond.
De V-Strom 800 presteert dan ook uitstekend op verschillende ondergronden en biedt daarmee rijders een gevoel van vrijheid en zelfverzekerdheid voor avontuurlijk rijden.
De V-Strom 800 is ontworpen voor het afleggen van lange afstanden, maar laat zich ook moeiteloos door druk verkeer sturen in het woon-werkverkeer. Deze motorfiets markeert een opwindend nieuw tijdperk in het segment van sportieve adventure-motorfietsen.
Hoogtepunten, naast de krachtbron en de geoptimaliseerde framegeometrie, zijn onder andere de uniek gevormde aluminium swingarm van dit model, vierzuiger radiaal gemonteerde remklauwen aan de voorzijde, een 19-inch gegoten aluminium 7-spaaksvelg aan de voorzijde en 17-inch achter, upside-down voorvork (SHOWA) met aan de voorzijde instelbare veervoorspanning en aan de achterzijde een met de hand verstelbare veervoorspanning en instelbare ingaande demping.
Ook is de V-Strom 800 standaard voorzien van geavanceerde elektronische rijdersassistentiesystemen zoals de Suzuki Drive Mode Selector, het Suzuki Traction Control System, Suzuki’s Bi-Directional Quick Shift-systeem, ABS in twee standen en het Ride-by-Wire Electronic Throttle System. Andere kenmerken zijn het in hoogte verstelbare grotere windscherm, LED-verlichting en een 5-inch TFT-kleurendisplay.
Paralleltwin en transmissie
Suzuki’s 776 cc paralleltwin heeft dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Het maximumvermogen bedraagt 62 kW (84,3 pk) bij 8.500 toeren per minuut, maar er is ook een vermogensversie van 35 kW (47,5 pk) voor A2-rijbewijshouders.
De nieuwe tweecilinder met Euro5-emissienorm heeft een lange boring-slagverhouding voor de perfecte balans tussen een soepele en controleerbare vermogensafgifte bij elk toerental. Ook biedt deze motor een krachtig koppel van 78 Nm bij 6.800 toeren per minuut. Vanaf circa 3.000 toeren per minuut is al zo’n 95 % van dat koppel beschikbaar.
De grote tank met een inhoud van 20 liter maakt de V-Strom 800 ideaal voor de langeafstandsritten. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4 l/100 km (WMTC) is er een riante actieradius van meer dan 400 km mogelijk tussen tankstops.
Suzuki Cross Balancer
Het gepatenteerde Suzuki Cross Balancer-mechanisme garandeert een bijzonder soepel rijgedrag, terwijl de krachtbron dankzij dit systeem lichter en compacter kan worden geconstrueerd. De twee door de krukas aangedreven balansassen – onder een hoek van 90 graden gemonteerd – elimineren trillingen. Het systeem is uniek en voorbehouden aan Suzuki-motorfietsen. De balansas op gelijke hoogte met de krukas onderdrukt primaire trillingen van de zuiger in cilinder 1 en de balansas onder de krukas doet hetzelfde voor cilinder 2. De krukas met de kruktappen onder een hoek van 270 graden voorkomt secundaire motortrillingen.
Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Standaard is iedere V-Strom 800 uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket onder de noemer Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). De assistentiesystemen zijn door de rijder naar eigen smaak te configureren aan de hand van type ondergrond en omstandigheden om de rit zo comfortabel mogelijk te maken. S.I.R.S. omvat onder meer:
De elektronische ‘ride-by-wire’ gasklepbediening verbetert de controle en geeft een betrouwbare gasrespons. Het karakter van de nieuwe paralleltwin kan worden aangepast met drie rijmodi via de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Er is keuze uit rijmodus Active, Basic en Comfort. De paralleltwin is altijd gekoppeld aan een Bi-directional (up & down) quickshifter, waarmee schakelen met de volledig nieuwe zesversnellingsbak snel en trefzeker gaat.
SCAS, SESS, Low RPM Assist
Het Suzuki Clutch Assist System (SCAS) met slipperfunctie zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en voorkomt een slippend of stuiterend achterwiel bij terugschakelen. Dankzij het Suzuki Easy Start System volstaat slechts één druk op de knop om de motor te starten. De functie Low RPM Assist zorgt ervoor dat het toerental van de motor licht wordt verhoogd bij het loslaten van het koppelingshendel om soepel vanuit stilstand weg te rijden, ook op een helling.
Suzuki rust de nieuwe V-Strom 800 uit met een krachtig remsysteem voorzien van radiale remklauwen van Nissin, dubbele remschijven voor met een diameter van 310 mm en een enkele remschijf achter van 260 mm. Het antiblokkeerremsysteem (ABS) is standaard in twee modi instelbaar.
De V-Strom 800 is tevens uitgerust met het beproefde Suzuki Traction Control System (STCS). Dit systeem voorkomt dat het achterwiel doorslipt en geeft meer vertrouwen bij accelereren als er minder grip is. De interventiesnelheid van dit systeem is instelbaar via drie modi. Elke modus heeft invloed op de mate waarin het systeem wielspin toestaat. STCS is ook geheel uit te schakelen.
Gericht op comfort
Een compact, lichtgewicht frame verhoogt de mate van wendbaarheid, comfort, bruikbaarheid en rijplezier. Dat was dan ook een van de doelstellingen van het ontwikkelingsteam. De door hun ontwikkelde framegeometrie draagt bij aan het comfort tijdens langeafstandsritten, de uitstekende bochtenstabiliteit en biedt een zeker en stabiel rijgedrag onder alle rijomstandigheden, ongeacht de hoeveelheid bagage of passagiers. Ook is veel aandacht besteed aan het comfort en aan het minimaliseren van vermoeidheid tijdens lange trips.
Lager zadel
De bescheiden afmeting van de voorzijde naar de achterzijde maakt een ideale gewichtsverdeling en een optimale framegeometrie mogelijk. Tegelijkertijd zorgt de slanke bouw ervoor dat de zitpositie is geoptimaliseerd, waardoor het voor rijders gemakkelijker is om hun lichaamsgewicht te gebruiken bij het nemen van scherpe bochten of om meer gewicht naar de voorzijde te verplaatsen bij het staan op de voetsteunen om vlakke onverharde wegen te verkennen.
De zitpositie is geoptimaliseerd voor comfort en is daarmee anders dan bij de offroad-georiënteerde V-Strom 800DE: het stuur staat 13 mm lager en 23 mm verder van de rijder af, de handvaten staan 15 mm dichter bij elkaar. De voetsteunen zijn 7 mm hoger geplaatst en 14 mm verder naar achter. Verder is de zadelhoogte 25 mm lager ten opzichte van de V-Strom 800DE (855 mm). De V-Strom 800 biedt ook extra comfort aan de passagier doordat zij plaats kunnen nemen op de motorfiets zonder dat hun knieën te veel te buigen.
Aan het bedieningscomfort draagt de nieuwe ergonomische schakelaar-indeling op het stuur bij. Het stuur zelf is gemaakt van een sterk maar flexibel aluminium, waardoor minder trillingen worden doorgegeven aan de armen van de rijder, zonder dat dat ten koste gaat van stuurgevoel. Het voorkomt vermoeidheid op lange ritten. Het nieuwe windscherm zorgt door de grootte en de andere vorm voor uitstekende windbescherming. Het scherm is bovendien in drie standen instelbaar, in stappen van 15 mm.
Gegoten aluminium wielen met tubeless banden
De V-Strom 800 is voorzien van unieke, gegoten aluminium 7-spaaksvelgen, die speciaal voor deze motorfiets ontworpen zijn. Ze zijn voorzien van tubeless Dunlop D614F/D614-banden (110/80R19 aan de voorzijde; 150/70R17 aan de achterzijde) met een structuur die exclusief is ontworpen voor de V-Strom 800.
TFT-display
Het 5-inch TFT-kleurendisplay is duidelijk afleesbaar en levert ook real-time informatie over de status van de motor. De toerenteller doet tevens dienst als een programmeerbare schakelindicator, die knippert wanneer de motor het ingestelde toerental bereikt. De instelling van de schakelindicatie is mogelijk in stappen van 250 toeren per minuut tussen de 4.000 en 9.250 toeren per minuut. De bediening van de functies en de instellingen voor de elektronische assistentiesystemen gebeurt met de schakelaars links op het stuur.
Het TFT-scherm heeft nog een extra functie, waarin grote pop-upmeldingen en waarschuwingen getoond kunnen worden. Het scherm kan automatisch of handmatig tussen de daginstelling (wit) en nachtinstelling (zwart) schakelen voor een optimale afleesbaarheid op elk uur van de dag en in elke rijsituatie. Aan de...
Specificaties / Gegevens
BouwjaarJan 2024
Kilometerstand0 km
KleurBlauw
Vermogen84 PK
Kenteken02-MV-NT