Opties
Informatie van de verkoper
English/German below
Dutch:
No compromise. Live like you drive.
Als Nationalistische autoliefhebbers kunnen we als Nederlander best trots zijn; DAF, Spyker en Donkervoort komen allemaal uit oranje koker. Donkervoort heeft het, ondanks een totale productie van ongeveer 40 stuks per jaar, overleefd. Joop Donkervoort was naast zijn actieve lobby in de overheid waar volgens hem (HULDE) de snelheid op snelwegen best naar de 200 km/h kon, ook erg druk met zijn eerste concept in 1978. De Donkervoort S8, gebaseerd op een Lotus 7.
Net als Porsche, heeft Donkervoort iets om heel erg trots op te zijn. Bijna alle geproduceerde auto’s (totaal zo’n 1500 stuks) rijden nog rond. Om dit te blijven handhaven riep Joop een Certificaat van Echtheid in het leven. Technisch, optisch en originaliteit worden hierin getoetst. Wanneer dit is zoals het moet zijn, krijg je het certificaat.
Die van ons? Mét certificaat natuurlijk! Een totaal originele Donkervoort D8 van de tweede Nederlandse eigenaar. ‘Dutch racing green’ met gele streep. Naast het spannende uiterlijk, ook best handig om niet over het hoofd te worden gezien volgens de eigenaar. Uitgerust met het zeer potente Ford ‘Zetec’ blok voortkomend uit de racerij, met slechts 57 duizend kilometer op de klok. Neem je smalle van Bommel schoenen mee, dan zien we je snel!
---
English:
No compromise. Live like you drive.
As Nationalist car enthusiasts, we can be quite proud as Dutchmen; DAF, Spyker and Donkervoort all come from an orange family. Donkervoort has survived, despite a total production of around 40 units per year. In addition to his active lobbying of the government, where according to him (HULDE), the speed on motorways could best be increased to 200 km/h, Joop Donkervoort was also very busy with his first concept in 1978. The Donkervoort S8, based on a Lotus 7.
Just like Porsche, Donkervoort has something to be very proud of. Almost all of the cars produced (a total of around 1500 pieces) are still in circulation. In order to maintain this, Joop created a Certificate of Authenticity. Technical, optical and originality are tested. When this is as it should be, you get the certificate.
Ours? With certificate of course! A totally original Donkervoort D8 from the second Dutch owner. Dutch racing green with a yellow stripe. Apart from its exciting appearance, also quite handy to not be overlooked according to the owner. Equipped with the very potent Ford 'Zetec' engine from racing, with only 57 thousand kilometres on the clock. Bring your narrow van Bommel shoes and we'll see you soon!
---
German:
No compromise. Live like you drive.
Als nationalistische Autoliebhaber können wir als Niederländer ziemlich stolz sein: DAF, Spyker und Donkervoort stammen alle aus einer orangenen Familie. Donkervoort hat überlebt, trotz einer Gesamtproduktion von etwa 40 Einheiten pro Jahr. Neben seiner aktiven Lobbyarbeit bei der Regierung, die seiner Meinung nach (HULDE) die Geschwindigkeit auf Autobahnen am besten auf 200 km/h erhöhen sollte, war Joop Donkervoort 1978 auch mit seinem ersten Konzept sehr beschäftigt. Der Donkervoort S8, basierend auf einem Lotus 7.
Genau wie Porsche hat auch Donkervoort etwas, auf das man sehr stolz sein kann. Fast alle produzierten Fahrzeuge (insgesamt etwa 1500 Stück) sind noch im Umlauf. Um dies zu gewährleisten, hat Joop ein Echtheitszertifikat erstellt. Geprüft werden Technik, Optik und Originalität. Wenn das so ist, wie es sein sollte, erhalten Sie das Zertifikat.
Unserer? Natürlich mit Zertifikat! Ein völlig originaler Donkervoort D8 vom zweiten niederländischen Besitzer. Niederländisches Renngrün mit einem gelben Streifen. Abgesehen von seiner aufregenden Erscheinung ist er nach Aussage des Eigentümers auch ziemlich praktisch und nicht zu übersehen. Ausgestattet mit dem sehr potenten Ford 'Zetec' Motor aus dem Rennsport, mit nur 57 Tausend Kilometern auf der Uhr. Bringt eure schmalen van Bommel-Schuhe mit und wir sehen uns bald wieder!
Meer informatie
Technische informatie
Bandenmaat: 205/50 R15
Acceleratie (0-100): 6,0 s
Topsnelheid: 200 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 295 kg
GVW: 925 kg
Afmetingen (LxBxH): 360 x 173 x 110 cm
Wielbasis: 230 cm
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Exterieur
Overig
Dutch:
No compromise. Live like you drive.
Als Nationalistische autoliefhebbers kunnen we als Nederlander best trots zijn; DAF, Spyker en Donkervoort komen allemaal uit oranje koker. Donkervoort heeft het, ondanks een totale productie van ongeveer 40 stuks per jaar, overleefd. Joop Donkervoort was naast zijn actieve lobby in de overheid waar volgens hem (HULDE) de snelheid op snelwegen best naar de 200 km/h kon, ook erg druk met zijn eerste concept in 1978. De Donkervoort S8, gebaseerd op een Lotus 7.
Net als Porsche, heeft Donkervoort iets om heel erg trots op te zijn. Bijna alle geproduceerde auto’s (totaal zo’n 1500 stuks) rijden nog rond. Om dit te blijven handhaven riep Joop een Certificaat van Echtheid in het leven. Technisch, optisch en originaliteit worden hierin getoetst. Wanneer dit is zoals het moet zijn, krijg je het certificaat.
Die van ons? Mét certificaat natuurlijk! Een totaal originele Donkervoort D8 van de tweede Nederlandse eigenaar. ‘Dutch racing green’ met gele streep. Naast het spannende uiterlijk, ook best handig om niet over het hoofd te worden gezien volgens de eigenaar. Uitgerust met het zeer potente Ford ‘Zetec’ blok voortkomend uit de racerij, met slechts 57 duizend kilometer op de klok. Neem je smalle van Bommel schoenen mee, dan zien we je snel!
---
English:
No compromise. Live like you drive.
As Nationalist car enthusiasts, we can be quite proud as Dutchmen; DAF, Spyker and Donkervoort all come from an orange family. Donkervoort has survived, despite a total production of around 40 units per year. In addition to his active lobbying of the government, where according to him (HULDE), the speed on motorways could best be increased to 200 km/h, Joop Donkervoort was also very busy with his first concept in 1978. The Donkervoort S8, based on a Lotus 7.
Just like Porsche, Donkervoort has something to be very proud of. Almost all of the cars produced (a total of around 1500 pieces) are still in circulation. In order to maintain this, Joop created a Certificate of Authenticity. Technical, optical and originality are tested. When this is as it should be, you get the certificate.
Ours? With certificate of course! A totally original Donkervoort D8 from the second Dutch owner. Dutch racing green with a yellow stripe. Apart from its exciting appearance, also quite handy to not be overlooked according to the owner. Equipped with the very potent Ford 'Zetec' engine from racing, with only 57 thousand kilometres on the clock. Bring your narrow van Bommel shoes and we'll see you soon!
---
German:
No compromise. Live like you drive.
Als nationalistische Autoliebhaber können wir als Niederländer ziemlich stolz sein: DAF, Spyker und Donkervoort stammen alle aus einer orangenen Familie. Donkervoort hat überlebt, trotz einer Gesamtproduktion von etwa 40 Einheiten pro Jahr. Neben seiner aktiven Lobbyarbeit bei der Regierung, die seiner Meinung nach (HULDE) die Geschwindigkeit auf Autobahnen am besten auf 200 km/h erhöhen sollte, war Joop Donkervoort 1978 auch mit seinem ersten Konzept sehr beschäftigt. Der Donkervoort S8, basierend auf einem Lotus 7.
Genau wie Porsche hat auch Donkervoort etwas, auf das man sehr stolz sein kann. Fast alle produzierten Fahrzeuge (insgesamt etwa 1500 Stück) sind noch im Umlauf. Um dies zu gewährleisten, hat Joop ein Echtheitszertifikat erstellt. Geprüft werden Technik, Optik und Originalität. Wenn das so ist, wie es sein sollte, erhalten Sie das Zertifikat.
Unserer? Natürlich mit Zertifikat! Ein völlig originaler Donkervoort D8 vom zweiten niederländischen Besitzer. Niederländisches Renngrün mit einem gelben Streifen. Abgesehen von seiner aufregenden Erscheinung ist er nach Aussage des Eigentümers auch ziemlich praktisch und nicht zu übersehen. Ausgestattet mit dem sehr potenten Ford 'Zetec' Motor aus dem Rennsport, mit nur 57 Tausend Kilometern auf der Uhr. Bringt eure schmalen van Bommel-Schuhe mit und wir sehen uns bald wieder!
Meer informatie
Technische informatie
Bandenmaat: 205/50 R15
Acceleratie (0-100): 6,0 s
Topsnelheid: 200 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 295 kg
GVW: 925 kg
Afmetingen (LxBxH): 360 x 173 x 110 cm
Wielbasis: 230 cm
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Hoofdsteunen voor
Exterieur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Open dak
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
Specificaties / Gegevens
BouwjaarMrt 1997
BrandstofSuper Plus 98
Kilometerstand57.806 km
SchakelingHandgeschakeld
KleurGroen
Vermogen190 PK
Cilinderinhoud1.796 cm³
KentekenRF-XX-35